بازار مجازی مشاغل خانگی زنان فرصتی برای بهره‌وری بیشتر است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ملیحه یغمایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک از راه اندازی اپلیکیشن"همینجا" برای فروش محصولات صنایع دستی و تولیدی مشاغل خانگی بانوان استان و "دستاوا" سامانه فروش تولیدات هنری زنان استان خبر داد و اظهار داشت: کمک به رونق گرفتن کسب و کار تولیدات زنان و ایجاد بازار مطلوب و مناسب برای فروش تولیداتشان یکی از برنامه های کاری دفتر امور بانوان استانداری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی نرخ اشتغال بانوان استان خراسان شمالی را هفت درصد اعلام کرد و گفت: این نرخ از میانگین کشوری بالاتر است که قطعا به تبع آن نرخ بیکاری پایین تر از کشور است.

,

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه نرخ مشارکت اجتماعی زنان استان رتبه سوم کشور را دارد، گفت: این آمار ها نشان دهنده این است که زنان خراسان شمالی درعرصه کار و کارآفرینی  حضور دارند و بخشی از اقتصاد استان به دست آنها می چرخد اما در نهایت بسیاری از این زنان نتوانسته اند درآمد مطلوبی از تولیداتشان داشته باشند.

,

وی یادآور شد: خراسان شمالی در بحث زنان سرپرست خانوار رتبه 9 کشور دارد و از میانگین کشوری بالاتر است، به همین دلیل نیاز است تا تولیدات زنان استان شناسانده شوند تا بتوانند بازار خوبی را داشته باشند.

,

یغمایی بیان داشت: ایجاد بازارچه های ثابت یکی از راههای کمک به ایجاد درآمد زنان است که طی رایزنی های انجام شده با میراث فرهنگی و شهرداری پروژه هایی تاکنون در بجنورد و فاروج در این راستا تعریف شده است و پیگیری ها برای ایجاد بازارچه ثابت در تمام شهرستان ها در حال انجام است.

,

این مقام مسئول به گسترش خرید و استفاده از بازار الکترونیکی در سراسر کشور و جهان اشاره کرد و گفت: در دوران شیوع کرونا استفاده از این بازارها رواج بیشتری پیدا کرده است، این در حالی است که متاسفانه این فرصت از استان خراسان شمالی گرفته شده بود و کسی پیگیر این موضوع نشده بود که بتوانند تولیدات زنان استان را از این طریق به فروش برسانند.

,

وی ادامه داد: با بررسی های انجام شده دو بازار الکترونیکی در بحث تولیدات مشاغل خانگی و محصولات هنری به بهره برداری رسیده است تا تولیداتی که به دلیل نداشتن برند یا بسته بندی نمی امکانعرضه در فروشگاه ها را ندارنددر این بازارها به کسب درآمد برسند.

,

یغمایی کاهش مبلغ ارائه خدمات، شبکه سازی، عکاسی، ارائه خدمات مشاوره ای، نحوه پرداخت و دریافت کالا، طراحی غرفه را از مزایای استفاده از این بازارها خواند و گفت: این بازارهای الکترونیکی دارای تیم تخصصی خوبی هستند که قطعا می توانند پاسخگوی سوالات زیادی برای زنان کارآفرین استان باشند.

,

وی گفت: این بازارها به تمامی دستگاه های اجرایی، وزارت کشور و سایر استان ها معرفی شده اند و تلاش بر این است که این فرهنگ رواج پیدا کند که شیوه های فروش محصولات از طریق فضای مجازی با رونق بیشتری انجام شود و زنان استان این فرصت را غنیمت شمارند و مورد استقبالشان باشد.

,

یغمایی افزود: استفاده از این اپلیکیشن در واقع می تواند به شناسایی تولیدکنندگان خانگی کمک کند و حلقه های تولید را متصل و مزایای فراوانی با گسترش کار به همراه دارد.

,

وی گفت: راه اندازی بازار آنلاین با همکاری پارک علم و فناوری، صندوق کارآفرینی امید و شرکت های دانش بنیان استان با هدف کمک به عرضه محصولات تولیدی مشاغل خانگی بانوان در ایام شیوع بیماری کرونا ایجاد شده است.

,

یغمایی افزود: بر اساس این گزارش علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به صفحه اینستاگرام مجموعه دستاوا به آدرس [email protected] مراجعه کنند و برای استفاده از اپلیکیشن همینجا این اپلیکیشن را از نرم افزار بازار دانلود کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 05836216839 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

, [email protected],
,
]
یغمایی با اشاره به اینکه زنان خراسان شمالی با وجود داشتن مشارکت اجتماعی بالا نتوانسته اند کسب درآمد مطلوبی داشته باشند، گفت: دو بازار مجازی برای ارائه محصولات تولید شده توسط زنان استان قطعا می تواند بازار خوبی برای فروش آنها ایجاد کند.