دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیجار برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، یکی از رخدادهای مهم سیاسی کشور که نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد ، انتخابات مجلس شورای اسلامی است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

در شهرستان بیجار انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با توجه به تعداد زیاد کاندیداها با حضور حمدالله کریمی و علیرضا زندیان به دور دوم کشیده شده .

,

فرماندار بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: امروز 112 شعبه اخذ رای در شهرستان بیجار آماده جمع آوری آرای مردم است .

,

, ,

وی با بیان انتخابات مظهر مردم سالاری و اقتدار جمهوری اسلامی است ، افزود: در دوره قبل 58 درصد مردم شهرستان بیجار در انتخابات مشارکت داشتند.

,

ورمقانی عنوان کرد: از این ۱۱۲ شعبه اخذ رای، ۳۹ مورد آن ثابت و ۷۳ صندوق نیز سیار پیش‌بینی شده و واجدان شرایط رای در این شهرستان باید نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را از بین ۲ کاندیدای راه یافته به دور دوم با ریختن آرای خود به صندوق‌ها انتخاب کنند.

,

فرماندار بیجار با اشاره به اینکه ۴۱ صندوق اخذ رای شهری و ۷۱ مورد نیز روستایی است، افزود: عصر روز چهارشنبه محل شعب اخذ رای با راعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از سیستم‌های گندزدایی و ضد عفونی، آماده حضور هیات اجرایی، نظارت و مردم برای برگزاری هر چه باشکوه تر انتخابات شد.

,

رییس ستاد انتخابات شهرستان بیجار تاکید کرد: رای دهندگان بدلیل شرایط کرونایی حتما با ماسک و خودکار اختصاصی در محل شعب اخذ رای حاضر شوند ضمن اینکه همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی ضروری است.

,

وی خاطر نشان کرد : اداره امور کشور براساس انتخابات است و امروز اگر عزت و اقتداری داریم به واسطه برگزاری انتخابات ها و مشارکت بالای مردم در این عرصه و رویداد سیاسی است.

,

لازم به ذکر ر دور اول انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بیجار، ۵۸ درصد واجدان شرایط شرکت داشتند و پیش‌بینی می‌شود در دور دوم نیز میزان مشارکت همین حدود باشد.

,

قرار بود دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۹ فروردین امسال برگزار شود که بدلیل شیوع ویروس کرونا به ۲۱ شهریور موکول شد.

,

بر اساس نتایج شمارش آرای حوزه انتخابیه شهرستان بیجار در مرحله اول ۳۷ هزار و ۲۷۴ رای صحیح داشت که حمدالله کریمی (نماینده دور دهم) با کسب ۶ هزار و ۸۴۷ رای و علیرضا زندیان با پنج هزار و ۸۳۴ رای نتوانستند آرای لازم را کسب کنند در نتیجه انتخابات در این حوزه به مرحله دوم کشیده شد.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
همزمان با 10 حوزه انتخابیه کشور دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز در 112 شعبه اخذ رای شهرستان بیجار آغاز شد.