آمادگی بورس منطقه‌ای زنجان جهت برگزاری دوره آموزشی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: این دوره آموزشی همزمان با دوره برای عموم مردم بوده و در امتداد برنامه‌های توسعه آموزش برای آحاد مختلف جامعه است و مدیران دستگاه‌ها می‌توانند مشخصات کارکنان علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی را به بورس منطقه‌ای اعلام کنند تا نسبت به ارائه آموزش‌های لازم، برنامه‌ریزی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه هدف بورس منطقه‌ای، تحت پوشش قرار دادن اقشار مختلف مردم در دوره‌های آموزشی است، خاطرنشان کرد: این دوره‌ها به صورت رایگان و مجازی از طریق وبینار برگزار خواهد شد.

,

نجفی افزود: با توجه به اهمیت آشنایی با بورس و بازار سرمایه و با داشتن حداکثر تعامل و همکاری، ساعت و روز برگزاری دوره نیز به اختیار دستگاه‌ها گذاشته می‌شود تا حسب زمان اعلامی آن‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

,

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه دوره‌ها، یک روزه و 1.5 ساعته است، گفت: در صورت نیاز جهت افزایش بازدهی و بهره‌وری این آمادگی را داریم که دوره را در 2 روز نیز برگزار کنیم.

,

وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی مسائل حقوقی در کنار مسائل بورسی خبر داد و اظهار داشت: این دوره برای اولین بار در بین تالارهای بورس کشور در زنجان برگزار می‌شود.

,

نجفی با بیان اینکه هدف این دوره نیز آشنایی با قوانین و مقررات بازار سرمایه است، خاطرنشان کرد: فردی که وارد بازار بورس می‌شود علاوه بر داشتن سواد بورسی باید با قوانین و مقررات این بازار از جمله حقوق و وظایف کارگزار و سهامدار نسبت به یکدیگر، پیگیری تخلفات احتمالی از نهادهای مربوطه، زمان مراجعه به دفاتر پیشخوان و کارگزاری‌ها و سایر وظایف قانونی نیز آشنا شود.

,

وی تصریح کرد: برگزاری این دوره در کنار دوره آشنایی با بورس از بسیاری از اختلافات موجود در بین سهامداران جلوگیری می‌کند.

,

مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه برگزاری دوره‌ها معطوف به شهرستان زنجان نیست، گفت: به دلیل مجازی بودن دوره‌ها امکان برگزاری برای افراد مختلف در تمام مناطق استان زنجان حتی مناطق روستایی  و کم‌برخوردار تا جایی که پوشش اینترنت باشد، وجود دارد.

,

نجفی تاکید کرد: هدف از برگزاری دوره‌ها این است که تمام مردم حتی آن‌هایی که وارد بازار بورس نشده‌اند نیز از فضا، نحوه انجام معاملات و مسائل حقوقی آشنا شوند زیرا برخی مردم، تحت تاثیر هیجانات و شایعات وارد بورس می‌شوند که ممکن است در ادامه با مشکلاتی مواجه شوند و باید توجه داشت که تمام نگرانی‌های موجود در بین مردم به دلیل نداشتن آگاهی لازم از بازار سرمایه است.

,

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امکان خرید و فروش سهام عدالت نیز از طریق کارگزاری‌ها فراهم شده است، آموزش اقشار مختلف مردم در این زمینه، ضروری است.

,

نجفی گفت: افراد عادی و غیراداری نیز می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان از طریق گزینه میز خدمت، نسبت به ثبت‌نام و شرکت در این دوره‌های مجازی اقدام کنند.

,

وی افزود: اتصال با تلفن همراه و امکان پرسش و پاسخ نیز از مزایای این وبینار است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر بورس منطقه‌ای استان زنجان از آمادگی این منطقه جهت برگزاری دوره آموزشی بورس برای کارکنان ادارات دولتی و غیردولتی خبر داد و گفت: حسب دستور و تاکید استاندار محترم مبنی بر لزوم ارائه دوره‌های آموزش آشنایی با بورس برای تمام اقشار، همزمان با برگزاری دوره‌ها طی 3 روز در هفته این دوره برای کارکنان ادارات نیز برگزار می‌شود.