حوزه علمیه بهار بدون هیچ ردیف بودجه دولتی اداره می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ صبح امروز به دعوت مدیر حوزه علمیه بهار تعدادی از بانوان فعال مذهبی و فرهنگی در حوزه علمیه آیت الله بهاری نشستی با موضوع انتخاب هیات امنای بانوان داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر حوزه علمیه آیت الله بهاری در این نشست به بیان تاریخچه حوزه علمیه آیت الله بهاری پرداخت و اظهار داشت: ساختمان کنونی حوزه آیت الله بهاری به همت امام جمعه وقت، حجت الاسلام رهبر در سال ۸۷ پیگیری و کلنگ‌زنی شد، اما با توجه به اینکه حوزه علمیه دارای ردیف بودجه جداگانه به عنوان یک ارگان دولتی نیست ساخت بنا با مشکلاتی مواجه شد و باراها ساخت آن با وقفه ایجاد شد.

,

وی افزود: در سال ۹۵ با پیگیری حاج آقا صوفعلی ، مدیر وقت حوزه علمیه با وجود تکمیل نشدن بنا، طلاب به این مکان منتقل شدند تا ساخت بنا سرعت بیشتری بگیرد.

,

زارعی در ادامه با بیان این مطلب که حوزه علمیه زیرنظر هیچ ارگان دولتی نبوده و ردیف بودجه خاصی ندارد گفت: حوزه علمیه مانند دانشگاه و مدارس نیست که بودجه جداگانه ای داشته باشد و تنها از کمک های مردمی و خیرین به کار خود ادامه می دهد، اما به دلیل عدم اطلاع مردم این مکان مغفول مانده است.

,

وی بزرگترین مشکل حوزه علمیه بهار را عدم معرفی آن به مردم بهار دانست و گفت: در ایام محرم، به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا نذورات مردمی به بخش های مختلف هدایت شد اما حوزه علمیه شاید در دهمین اولویت مردم هم قرار نداشت و این به دلیل ناشناخته ماندن آن بوده است.

,

مدیر حوزه علمیه بهار با اشاره به راه و مکتب حسینی و عاشورا اظهار داشت: امام حسین برای زنده نگه داشتن اسلام شهید شد، حوزه علمیه نیز برای زنده نگهداشتن اسلام و پرورش روحانیونی که بیانگر نهضت عاشورا هستند، ایجاد شده اما این موضوع برای مردم ما تبیین نشده و تلاش ما این است که این مسئله برای مردم بازگو شود.

,

وی با بیان اینکه امسال ۱۲ الی ۱۳ نفر در حوزه علمیه بهار پذیرش شده اند افزود: از بین این افراد تعداد ۴ نفر اهل شهر بهار و مابقی از روستاها و حاشیه شهر همدانند که باید این تعداد در سالهای بعد افزایش یابد، چرا که تربیت طلبه به معنای گسترش دین و اخلاق بوده و نقش ما تربیت سربازان امام زمان است.

,

وی در ادامه به کمک های خیری برخی افراد به حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته کارهای خوبی صورت گرفته و میزان کمک های مردمی و خیری در ساخت و تجهیز بنای حوزه علمیه افزایش داشته که این جای خوشحالی است اما تلاش ما این است که با تشکیل هیات امنای آقایان و بانوان جایگاه حوزه علمیه در بین مردم بیش از پیش تبیین شود.

,

انتهای پیام/

]
حجت الاسلام علی اصغر زارعی با بیان این مطلب که حوزه علمیه بهار بدون هیچ ردیف بودجه دولتی اداره می شود گفت: بیشترین مشکل ما عدم اطلاع مردم از این موضوع است، چرا که حوزه علمیه از کمک خیرین اداره می شود.