آغاز برداشت لیموترش از باغ های شهرستان کهگیلویه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه با اشاره به فصل برداشت لیمو ترش از باغ های مرکبات شهرستان اشاره کرد و گفت : بیش از 3 هزار هکتار باغ در شهرستان کهگیلویه وجود دارد که از این سطح 600 هکتار به لیمو ترش اختصاص دارد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
حکمت نریمانی افزود : کار برداشت این محصول از ابتدای شهریور ماه در شهرستان آغاز شده و کشاورزان در حال برداشت لیمو ترش با کیفیت از باغ های خود هستند .
,
 
,
وی گفت : متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کهگیلویه 10 تن در هکتار است که پیش بینی میشود بیش از 6 هزار تن محصول از باغ های لیمو شهرستان برداشت شود .
,
 
,
نریمانی به اشتغال زایی این فصل هم اشاره کرد و گفت : در فصل برداشت لیمو ترش ، برای هزار نفر به صورت مستقیم و حدود 3 هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد میشود .
,
 
,
سرپرست جهاد کشاورزی کهگیلویه ادامه داد : آب فراوان ، خاک مرغوب ، سیستم آبیاری نوین ، استفاده از تغذیه مناسب ونظارت کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی باعث شده تا محصولی با کیفیت از باغ های شهرستان تولید شود .
,
 
,
حکمت نریمانی گفت : محصول تولیدی باغداران شهرستان به استان های همجوار فارس ، اصفهان ، خوزستان ، تهران و یزد ارسال میشود .
,
 
,
گفتنی است برداشت لیمو تا پایان شهریور ماه در شهرستان کهگیلویه ادامه دارد.
,
 
,
 
,
در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛
, در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,
, , ,
 
,

انتهای پیام/

]
متوسط برداشت لیمو ترش در شهرستان کهگیلویه 10 تن در هکتار است که پیش بینی می شود امسال بیش از 6 هزار تن محصول از باغ های لیمو این شهرستان برداشت شود .