وجود بیش از ۱۴۰ هکتار گلخانه در استان همدان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور رضوانی جلال، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حاشیه بازدید از طرح احداث مجتمع گلخانه‌ای روستای “علمدار ” نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای ازجمله برنامه‌های جهاد کشاورزی در سطح استان همدان است و در این زمینه مطالعات زیادی انجام‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده طرح‌های گلخانه‌ای خوبی در استان در حال اجرا است که نمونه این طرح‌ها را در نهاوند می‌بینید.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: مجتمع‌های گلخانه‌ای مانند طرح ۱۵ هکتاری روستای علمدار نهاوند زمینه‌ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال هستند.

,

وی بیان داشت: در راستای کمک به این طرح‌ها آمادگی داریم و درصدد هستیم که سطح گلخانه‌های استان را گسترش دهیم.

,

رضوانی جلال افزود: در حال حاضر بیش ۱۴۰ هکتار گلخانه فعال در سطح استان وجود دارد و با اتمام طرح‌های نیمه کار این سطح افزایش خوبی خواهد یافت.

,

وی ادامه داد: برای احداث بیش از ۵۰۰ هکتار گلخانه و مجتمع گلخانه‌ای در سطح استان نیز برنامه داریم که این طرح‌ها یا در حال احداث هستند یا در مرحله شناسایی و مطالعه می‌باشند.

,

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان افزود: این طرح‌ها پیشرفت‌های خوبی دارند و امیدواریم به‌زودی این طرح‌ها که به‌صورت شهرک گلخانه‌ای هستند به بهره‌برداری برسند و استان همدان را به‌عنوان یکی از استان‌های پیش رو در این بخش در کشور معرفی کنند.

,

سالانه بیش از ۴۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود که با اتمام طرح‌های نیمه‌کاره این رقم افزایش می‌یابد و می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال در استان باشد.

,

با توجه به کمبود منابع آب، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای یک ضرورت است و مسئولان نیز باید با حمایت‌های مختلف زمینه افزایش سطح زیر کشت این محصولات و کاهش مشکلات گلخانه داران را فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
منصور رضوانی جلال گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۴۰ هکتار گلخانه در استان همدان وجود دارند و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده سعی در ایجاد ۵۰۰ هکتار گلخانه در استان داریم.