کرونا دست آتش نشانان را برای مهار آتش غرب آمریکا بست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ با ادامه یافتن آتش سوزی در آمریکا این سؤال مطرح می شود که چرا این فاجعه هر روز بزرگ تر و بدتر می شود؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

طوفان های صاعقه ای، امواج گرمایشی رکورد شکن و وزش بادها به عنوان یک کاتالیزور برای آتش سوزی هایی که میلیون ها هکتار زمین در سراسر غرب آمریکا را ویران کردند، عمل کرده اند.

,

 

,

, ,

آسمان نارنجی، هوای خفه کننده و جنگل های چند ده ساله در دود وحشتناکی غرق شده اند.

,

این صحنه ها به همراه چندین آتش سوزی که 3 میلیون هکتار زمین در کالیفرنیا و 1.6 میلیون هکتار در اورگن و واشنگتن را تهدید می کند در امتداد غرب آمریکا رخ می دهد. هزاران خانه ویران شده و ده ها نفر کشته شده اند.

,

پرفسور "کریستوفر دیکاس" متخصص مدیریت آتش سوزی در پلی‌تکنیک کالیفرنیا گفت: "اینجا مانند یک سیاره دیگر شده است. شما بیرون می روید و بلافاصله ریه ها و چشم هایتان شروع متلاشی شدن می کنند."

,

حتی اروپا علائم حاصل از دود را در قاره خود گزارش کرده است. بر اساس داده های ماهواره ای، این آتش سوزی ده ها تا صدها برابر شدیدتر شده است.

,

 

,

, ,

این آتش سوزی بی سابقه است. سوء مدیریت جنگل ها، دمای بالا، خشکسالی، طوفان های صاعقه ای و خطوط برق ناپایدار دلایل ایجاد و تشدید این فاجعه هستند.

,

دیکاس سریعا یادآور شد که هنوز فصل اوج گرفتن این عوامل فرا نرسیده است. این فصل در ماه های اکتبر و نوامبر است که بادهای خشمگین و شدید قادر به ایجاد جرقه هستند.

,

به گفته دیکاس، آتش سوزی همیشه مضر نیست بلکه برای ایجاد تعادل در اکوسیستم سالم کلیدی است. این نقش در بسیاری از اکوسیستم ها حیاتی است.

,

همه گیری کووید19 نحوه مبارزه آتش نشان ها با شعله های آتش را محدود کرده است.

,

"جان کیلی" دانشمند تحقیقاتی گفت: "کووید19 محدودیت های بسیار زیادی در چگونگی نزدیکی افراد ایجاد کرده و کارایی آتش نشان ها را کاهش داده است."

,

 

,

, ,

وی افزود: "در حال حاضر، این وضعیت ترکیبی از مدیریت بد و نادرست جنگل که اجازه تجمع سوخت ها را می دهد، خشکسالی شدیدی که طی دهه گذشته رخ داده و باعث از بین رفتن بسیاری از پوشش های گیاهی شده، به علاوه اثرات گرمای جهانی کره زمین است."

,

انتهای پیام/

]
طوفان های صاعقه ای، امواج گرمایشی رکورد شکن و وزش بادها به عنوان یک کاتالیزور برای آتش سوزی هایی که میلیون ها هکتار زمین در سراسر غرب آمریکا را ویران کردند، عمل کرده اند.