نابخردان به نام آزادی به بزرگترین مظاهر آزادی توهین می‌کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در آئین تکریم و معارفه مدیر حوزه‌های علمیه کهگیلویه و بویراحمد با گرامی‌داشت یاد امام و شهداء دفاع مقدس، علما، امام راحل و شهدای استان و علمای کهگیلویه وبویراحمد گفت: از همه کسانی که در ارتقاء دین و دانش دراین استان سهیم بودند تقدیر و تشکر می کنیم

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به زحمات و تلاش‌های موسوی  مدیر سابق حوزه علمیه و با اشاره به تجربیات حجت الاسلام پناهی گفت: در ایامی قرار داریم که انسان‌های نابخرد به نام آزادی بزرگترین مظاهر آزادی و عقلانیت و تجدت بشری را مورد توهین قرار دهند، در خطبه ۷۱ نهج البلاغه حضرت امیر(ع) از خداوند می خواهد بالاترین و زیباترین درود را بر پیامبر نازل کند و در توصیف اشرف مخلوقات عالم و قله هستی بیان کرد: پیامبر در سلسله انبیاء در نقطه آخر قرار گرفت اما در رتبه پیامبران در رتبه اول قرار داشته و به معانی جامعیت پیامبر بر همه پیامبران و کتب قرآن او اصلح بر همه کتاب های عالم است.

,

وی افزود: اگر پیامبر نیامده بوده دروازه‌های انسانی زیادی بسته بود اما پیامبر با سیره و اندیشه و آوردن قرآن دریچه‌هایی بر بشر بازگشایی کرد که مطلقا بسته بود و قبلا از قرآن آن ظرافت‌های بشری وجود نداشت.

,

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به سوره توحید و حشر، گفت: قرآن بود که برای بشر نظامات بشری و الهی نازل کرد و بدون آیات وحی حقایق عمیق دین شناخته نمی شد و این تحقق تجلیات انسانیت و دین توسط پیامبر صورت گرفت.

,

آیت الله اعرافی بیان کرد: پیامبر با لشکریان بیشمار و دشمن بشریت را از راه برداشت و شکوه حکومت باطل را برچید، گمراهی های بزرگ شوکت و صولت برای خود ساخته بود این پیامبر خدا بود که شکوه باطل را در هم شکست.

,

وی افزود: حوزه های علمیه باید راه و رسم پیامبر را بر تربیت انسان ها و پرورش آنها طی کنند، پیامبر قیام به امر خدا می کرد و در مسیر تحصیل رضایت خدا گام برمی داشت و هرگز به صحنه عمل پشت نمی کرد و هیچگاه در ارادت او سستی مشاهده نشد.

,

 اعرافی گفت: در آستانه یکصدمین سالگرد حوزه علمیه قم هستیم، دبیرخانه و شورایی تشکیل شده و برنامه ای طراحی شده برای گرامی داشت یکصدمین سالگرد حوزه علمیه قم گام برداشته شده است.

,

وی بیان کرد: حوزه های علمیه انسان هایی را تربیت کرده که بر بشریت حق دارند و پایگاه علم و اخلاق و دانش و اندیشه اجتماعی بوده اند و در یکصد سال اخیر یکی از محورهای اخیر حوزه علمیه قم بوده است.

,

مدیر حوزه علمیه سراسر کشور با اشاره به هجرت مرحوم آیت الله حائری، و پایه گذاری قم جدید گفت: توسعه ساختاری و فیزیکی و سخت افزاری حوزه ها به لحاظ تعداد محور دوم توسعه دانشی و معرفتی حوزه های علمیه است.

,

وی افزود: اینکه در ۲۰ گروه دانشی قلمروهای جدید باز شده است تحولی مهم است.

,

اعرافی گفت: حوزه برای نخستین بار بیش از هر زمان دیگر بین المللی شد اما در عصر قم ابعاد بین المللی حوزه علمیه قم بسط گسترده تری داشته است.

,

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امروز بانوان در حوزه ها نقش آفرینی می کنند، گفت: طرحی در حوزه های علمیه در دو سال گذشته اجرا شد که بیش از ۱۰ هزار اثر نه در قالب بلکه در قلمروهای جدید جمع آوری شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نابخردان به نام آزادی به بزرگترین مظاهر آزادی توهین می کنند گفت :اگر پیامبر نیامده بوده دروازه های انسانی زیادی بسته بود.