مستند «نبردهای فانتوم» روی آنتن شبکه‌ سه می رود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نبردهای فانتوم» مستندی است در سه قسمت ۴۲ دقیقه‌ای که به شرح ماموریت‌ها و عملیات‌های خلبانان شکاری بمب افکن اف-۴ (ملقب به فانتوم) در جنگ هشت ساله می پردازد و پس از معرفی مختصر خصوصیات فنی و پروازی این هواپیما که ستون فقرات نیروی هوایی در جنگ را تشکیل می داد به تاریخچه ی ورود این جنگنده به کشورمان اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مراسم رونمایی از این مستند روز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه با حضور امیر عزیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از ۱۰ خلبان قهرمان دفاع مقدس و تقدیر از خانواده شهید خلبان علیرضا یاسینی برگزار شد و قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از شنبه ۲۹ تا دوشنبه ۳۱ شهریور هر شب ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه سوم سیما برود.

,

در مستند «نبردهای فانتوم» با خلبانان شاخصی چون تیمسار برات‌پور (طراح حمله اچ ۳)، خلبان ضرابی، خلبان نمکی، خلبان صمدی، خلبان بختیاری مصاحبه انجام شده و از آنها خواسته شده است تا به تشریح مأموریت‌های مهم خود در عملیات‌های هوایی در ۸ سال دفاع مقدس بپردازند.

,

عوامل مستند «نبردهای فانتوم» عبارتند از کارگردان: مهدی جبین شناس، پژوهشگر، نویسنده: سالار بی باک، تصویربردار: حسن کمالی، انیماتور: هومن سروش‌نیا، مدیرتولید: احمد سعیدی، تدوینگر: امید حسن زاده، هماهنگی مصاحبه ها: ابوذر ضرابی، تصحیح نور و رنگ: حسین صدقی، طراح پوستر: صادق زرجویان، مدیر روابط عمومی: بهنام توفیقی، مشاور رسانه‌ای: احسان هوشیارگر، تهیه‌کننده: سالار بی باک.

,

مستند «نبردهای فانتوم» در سه قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تولید شده در خانه مستند انقلاب اسلامی و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
مستند سریالی «نبردهای فانتوم» به عنوان نخستین مستند با موضوع روایت رشادت‌های خلبانان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی روی آنتن شبکه سه می رود.