اندر احوالات تشکیل جلسات متعدد برای تعیین قیمت تخم مرغ!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ این روزها قیمت تخم مرغ در پهنه ی آسمان صادرات بی رویه در حال عروج است. نوسان نرخ تخم مرغ به مسئولان اجازه ی اعلام قیمت را نمی دهد و سیر تعیین قیمت در جلسات متوالی همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

 کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی دولت دوازدهم چندی پیش در مصاحبه ای گفته بود: وضعیت تولید تخم مرغ در کشور مطلوب است و سالانه ۱ میلیون و ۳۰ هزار تن تولید داریم که حدودا ۶۰ هزار تن مازاد برمصرف داخلی است.

,

پس عملا نباید هیچ کمبود عرضه، گرانی و نگرانی بابت بازارتخم مرغ وجود داشته باشد اما متاسفانه در چند هفته ی اخیر با بالا رفتن تقاضای صادرات، بدون توجه به نیاز داخلی میزان خروج تخم مرغ از کشور به شکل بی رویه ای انجام شد که کمبود عرضه و به تبع آن گرانی این محصول را در بازار داخلی به دنبال داشت.

,

سوال این است چرا بین نیاز داخلی و صادرات این محصول مهم در سبد غذایی مردم هیچ توازنی وجود ندارد؟ آیا بالا بودن تقاضای صادرات دلیل مناسبی برای کمبود تخم مرغ در بازار داخلی است؟

,

این عدم توازن تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد؟ عدم پاسخ گویی مسئولان مربوط و برگزاری جلسات پی در پی برای تعیین قیمت تخم مرغ باعث سردر گمی فروشندگان این محصول و همچین خبرنگاران پیگیر این قضیه شده است.

,

آیا در این زمان وردات تخم مرغ می تواند راهگشا باشد؟ آیا صادر کردن محصول مورد نیاز معیشت مردم و به هم ریختن بازار سپس واردات دوباره همان محصول کار درستی است؟

,

برای حل این مشکل ریاست جمهوری به معاون اول دستور پیگیری دادند و در نهایت مقرر شد صدور مجوز صادرات تخم مرغ در اختیار وزارت جهادکشاورزی باشد تا بین تولید و صادرات توازن ایجاد شود.

,

خاوازی از کاهش صادرات تخم مرغ به اندازه قابل ملاحظه‌ای خبر داد و افزود: قیمت تخم مرغ در بازار باید به گونه‌ای باشد که هم مردم قدرت خرید داشته باشد و هم صنعت مرغداری آسیب نبیند.

,

وی با بیان اینکه تمام تمهیدات برای بازگشت تعادل به بازا تخم مرغ اندیشیده شده است از نظارت ماهانه ی وزارت سمت بر قیمت تخم مرغ خبر داد در پایان امیدواریم وعده ی ثبات در بازار تخم مرغ همچنین توازن در صادرات این محصول به زودی عملیاتی شود.

,

عصر همدان در صورت پاسخ گویی مسئولین همچنان پیگیر این مسئله است.

,

انتهای پیام/

]
این روزها قیمت تخم مرغ در پهنه ی آسمان صادرات بی رویه در حال عروج است. نوسان نرخ تخم مرغ به مسئولان اجازه ی اعلام قیمت را نمی دهد و سیر تعیین قیمت در جلسات متوالی همچنان ادامه دارد.