پروتکل‌های بهداشتی دهه اول محرم برای مراسم ماه صفر برقرار است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سعید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: جمعیت حاضر در هیات‌ها در ایام صفر معمولاً کمتر از دهه اول محرم می‌شود که به همین دلیل برای برگزاری برنامه‌های شاخص، مجوز صادر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: یکی از مساجد زنجان، برنامه‌ای در دهه اول محرم نداشت اما ویژه‌برنامه یک‌روزه‌ای در ماه صفر خواهد داشت که مجوز برگزاری آن صادر شده است.

,

حجت‌الاسلام احمدی در خصوص مراسم خیمه‌سرای حضرت رقیه(س) گفت: این خیمه‌سرا نیز مجوز لازم برای برگزاری مراسم را اخذ کرده و مراسم مذکور در فضای باز و با رعایت تمام مسائل بهداشتی برگزار خوهاد شد.

,

وی افزود: خیمه‌سرای حضرت رقیه(س) تمام نذورات خود در این ایام را برای تامین 14 مورد جهیزیه، اختصاص خواهد داد.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان درباره نحوه برگزاری برنامه‌های هفتگی هیئات مذهبی طبق روال گذشته، اظهار داشت: مراسم هیات‌های شاخص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد اما برگزاری هیات‌های کوچک خانگی، بستگی به میزان جمعیت حاضر دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر این هیات‌ها با تعداد محدود 10 الی 15 نفر و با رعایت فاصله اجتماعی و اولویت قرار دادن سلامتی افراد برگزار شود، مانعی ندارد.

,

حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: نکته مهم در دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی، هیات‌های شاخص پرجمعیت بوده و بیشترین تاکیدات برای تجمعات بیش از 50 نفر است.

,

وی با بیان اینکه درخواست تاسیس هیات جدید با ثبت‌نام در سامانه طوبی انجام می‌شود، گفت: درخواست تاسیس هیات جدید باید در سمانه طوبی ثبت‌نام شده و ضمن معرفی روحانی و مداح مربوطه، فرآیند لازم برای تاسیس را طی کنند.

,

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 700 هیات مجوزدار در سامانه طوبی ثبت شده است، اظهار داشت: تعداد هیات‌های استان زنجان بیشتر از این آمار است اما آن‌هایی که در سامانه طوبی ثبت شده، بیش از 700 هیات است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از برقراری پروتکل‌های بهداشتی دهه اول محرم برای هیئات مذهبی در مراسم ماه صفر خبر داد و گفت: هیات‌های معدودی در زنجان در ماه صفر، ویژه‌برنامه دارند که مجوز لازم صادر شده و مسائل بهداشتی از جمله برگزاری در فضای باز، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی در این هیات‌ها باید رعایت شود.