برای خروج از وضعیت نابسامان کنونی به ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی صبح امروز در نشست تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس که در سالن شهید عباسپور برق منطقه‌ای یزد برگزار شد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس خسارت‌های زیادی به جمهوری اسلامی وارد شد، گفت: در پرتو این خسارت‌ها به‌مراتب بیشتر ازآنچه که از دست دادیم سرمایه‌های کلانی را به دست آوردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: امروز بلکه برای همیشه تاریخ ایران اسلامی از سرمایه‌های به دست آورده در دوران دفاع مقدس در رده‌های مختلف و زمینه‌های گوناگون باید بهره‌مند باشد.

,

وی با بیان اینکه شجاعت بعد از ایمان و توکل به خدا یکی از سرمایه‌های دوران دفاع مقدس بود، اظهار داشت: اگر امروز نگاهی گذرا به دوران دفاع مقدس داشته باشیم خواهیم دید یکی از بهترین سرمایه‌های دفاع مقدس، شجاعتی بود که رزمندگان در آن زمان از خود به نمایش گذاشتند.

,

مدرسی افزود: امروز هم در جنگ نابرابری که در مقابل ما قرار دارد، به همان شجاعتی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت همه در رده‌های مسئولیتی مسئولان و هم در رده‌های مختلف و لایه‌های گوناگون اجتماع نیازمند هستیم.

,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد دومین سرمایه دوران دفاع مقدس را خوداتکایی و نگاه به بیرون نداشتن اعلام و عنوان کرد: خوداتکایی و نگاه به بیرون نداشتن مسئله‌ای است که امروز هم برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی به آن نیاز داریم.

,

وی گفت: در دوران دفاع مقدس ما در مقابل دشمن نابرابری قرار داشتیم که می‌شد نگاه به بیرون در گوشه و کنار داشته باشیم اما خدای متعالی امامی را برای در نظر گرفته بود که به ما آموزش داد، خود باید بتوانید کشور را اداره کنید.

,

مدرسی سومین سرمایه دوران دفاع مقدس را ایمان لبریز در میان لایه‌های مختلف رزمندگان دانست و اذعان داشت: ایمان لبریز، توکل به خدا و باور به خدا داشتن، توسلات و قرائت قرآن در کنار تلاش فراوان از دیگر سرمایه‌های دوران دفاع مقدس به شمار می‌رود.

,

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در زمان دفاع مقدس آن‌گونه اعتمادی بین رزمندگان و مسئولان وجود داشت که مثال‌زدنی نیست و هر رزمنده چهل میلیون نفر را پشت سر خود می‌دید و به میدان نبرد با دشمن می‌رفت.

,

وی با بیان اینکه امروز اگر می‌خواهیم از گرداب و منجلاب و نابسامانی‌ها نجات پیدا کنیم، نیاز به همان اعتماد فی‌مابین نظام، دولت، مسئولان و آحاد مردم‌داریم، افزود: کم‌توقعی و کم‌هزینه بودن در دوران دفاع مقدس و استفاده بهینه ازآنچه در اختیارشان بود از دیگر سرمایه‌های دفاع مقدس بود.

,

مدرسی با تأکید بر اینکه تک‌تک ارزش‌های دفاع مقدس، امروز برای خارج شدن از وضعیت نابسامان کنونی یک درس و سرمشق برای همه اقشار جامعه است اظهار داشت: امروز به الگو گیری از دوران دفاع مقدس و روحیه‌های موجود در آن زمان نیاز داریم تا بتوانیم از مشکلات عبور کنیم.

,

انتهای پیام/

]
آیت‌الله مدرسی امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: برای خروج از وضعیت نابسامان کنونی به ارزش‌های دفاع مقدس نیاز داریم.