حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در تداوم فرهنگ پایداری لازم است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز هشت سال دفاع مقدس، صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه ی زمانی نیست؛ گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه گذاری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دقاع مقدس زمینه ظهور خلاقیت‌ها،‌ نوآوری‌ها و اعمال بدیعی بود که در ابعاد مختلف صورت گرفت. و منجر به رشد  چشمگیر باورهای دینی در آن دوران شد.

,

خلاقیت‌های بی‌شمار در زمینه‌ی تدارک تجهیزات جنگی و لجستیکی ـ مانند ایجاد پل‌های خیبر و اروند رود ـ نقش ویژه‌ای در پیروزی عملیات‌های دفاع مقدس ایفا نمود.

,

رزمندگان سلحشور ایران در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، با ایمان و اراده راسخ به مصاف دشمن رفتند و با نقش مهمی که در پیروزی عملیات های دفاع مقدس داشتند حماسه هایی جاودانی را  آفریدند.

,

دفاع از آرمان های نظام و ولایتمداری، خنثی نمودن توطئه‌های شوم استکبار ستیزان نمونه ای از دلاورمردی‌های قهرمانان این مرز و بوم است . از این رو زنده نگه داشتن تاریخ شفاهی و حفظ آثار و مستندات مکتوب  آنها مهم ترین راه برای حفظ نام آنها به شمار می رود.

,

امروزه با شیوع ویروس کرونا در کشور شاهد نوعی دیگر از جهاد و ایثار در جامعه هستیم و جامعه پزشکی کشور و کادر درمان  با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس،با کار و فعالیت شبانه روزی در حوزه مقابله با این ویروس نشان دادند که دفاع مقدس سرشار از فرهنگ و درس‌های بی نظیری در عرصه‌های گوناگون است که میتوان با استفاده از آن در برابر هر گونه مشکلات و دشمنی ها ایستاد و پیروز شد.

,

با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، برنامه های مختلفی در جهت ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی  شهدا و جانبازان و ایثار گران در اقصی نقاط کشور برگزار می گردد.

,

بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در شهرستان بندرلنگه با برگزاری مراسم تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور آغاز گردید و از تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس به رسم ادب و احترام تجلیل به عمل آمد.

,

اجرای برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس از جمله برگزاری یادوراه شهدا، تجلیل از رزمندگان و ایثارگران شاید بتواند گوشه ای از رشادت‌ها، و معجزاتی که آنها در جنگ هشت ساله خلق کردند را جبران کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
هشت سال دفاع مقدس، صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست؛ گنجینه ی عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج، مصرف و سرمایه‌گذاری کند.