وعده‌های مسئولان برای ساخت سالن ورزشی 2500 نفری قاین محقق نشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان یک سال پیش در مراسم کلنگ‌زنی سالن ورزشی 2500 نفری قاین گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد تومان احداث می‌شود که هزینه دوسوم آن را دولت تأمین خواهد کرد و تا پایان دولت یازدهم احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی با بیان این‌که یک‌سوم هزینه ساخت این پروژه ورزشی در تعهدات اداره ورزش و جوانان، خیرّان شهرستان و بنیاد مستضعفان است، تصریح کرد: خرید زمین و ثبت اسنادی آن به ارزش یک میلیارد تومان توسط خیّران انجام شده، عملیات فوندانسیون این پروژه تا پایان سال توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان صورت می‌گیرد و بنیاد مستضعفان نیز با پیگیری‌های نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی نسبت به خرید مصالح یا واریز معادل وجه نقدی اقدام خواهد کرد.

,

وی در این مراسم نسبت به تأمین هزینه تکمیل ۱۱ پروژه‌ ورزشی خیّرساز شهرستان قاین قول مساعد داد.

,

, ,

جای کلنگ پس از یکسال

, جای کلنگ پس از یکسال, جای کلنگ پس از یکسال,

28 تیرماه 1399 در جریان سفر مجدد وزیر ورزش و جوانان به خراسان جنوبی، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه سلمان اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان از محل احداث سالن ۲۵۰۰ نفری بازدید کردند.

,

در این بازدید که هنوز جای کلنگ وزیر ورزش و جوانان مشخص بود و هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته بود، اسحاقی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی خواستار تخصیص اعتبار برای این پروژه مهم شد.

,

همچنین اسحاقی در جلسه اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در محل استانداری برگزار شد، ضمن تأکید بر اهمیت سالن ورزشی 2500 نفری قاین، اظهار کرد: خواسته به حق جوانان قاین، موضوع ورزش است که می‌بایست هرچه سریع‌تر این سالن تعیین تکلیف شود.

,

فقط برای شعار و تبلیغ کلنگ‌زنی شد

, فقط برای شعار و تبلیغ کلنگ‌زنی شد, فقط برای شعار و تبلیغ کلنگ‌زنی شد,

غلامی یکی از جوانان شهرستان قاین در پیامی به پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، از عدم‌برخورداری جوانان از اماکن ورزشی و نبود سالن در شهرستان گلایه کرد و گفت: تاکنون اقدامی برای حل مشکلات ورزشی صورت نگرفته است.

,

وی با اشاره به کلنگ‌زنی سالن ورشی 2500 نفری قاین در سال گذشته افزود: فقط برای شعار و تبلیغ کلنگ آن را به زمین زدند اما پیشرفت زیر صفر است.

,

منتظر تحصیص اعتبار هستیم

, منتظر تحصیص اعتبار هستیم, منتظر تحصیص اعتبار هستیم,

ترحمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، عنوان کرد: سالن 2500 نفری شهرستان قاین در مهرماه 98 با حضور وزیر ورزش و جوانان و نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی براساس قول بنیاد مستضعفان به نماینده وقت کلنگ‌زنی شد و مقرر گردید 30 درصد این سالن توسط بنیاد مستضعفان و خیّران انجام شود و شروع اجرایی این پروژه توسط خیّران و بنیاد مستضعفان باشد.

,

به گفته وی، در ادامه بنیاد مستضعفان گفت: در تأمین سرامیک و سیمان همکاری خواهد کرد و وزیر ورزش و جوانان پرداخت اعتبار را منوط به پیشرفت فیزیکی 30 درصد اعلام کرد اما با مشکل شروع به کار روبرو شدیم.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین عنوان کرد: در این خصوص رایزنی‌های فراوانی توسط مسئولان شهرستان و استان و نماینده فعلی مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی انجام شده است. در سفر تیرماه امسال وزیر ورزش و جوانان به استان و بازدید معاون فرهنگی وزارتخانه از محل کلنگ‌زنی، احداث این سالن مورد پیگیری قرار گرفت.

,

, ,

قول استاندار جهت تأمین یک میلیارد تومان برای شروع کار

, قول استاندار جهت تأمین یک میلیارد تومان برای شروع کار, قول استاندار جهت تأمین یک میلیارد تومان برای شروع کار,

ترحمی افزود: در جلسه‌ای که تیرماه سال‌جاری با حضور استاندار و وزیر ورزش و جوانان در استانداری برگزار شد، استاندار قول تأمین اعتبار یک میلیارد تومان به سالن 2500 را داد تا این پروژه شروع شود و در ادامه از اعتبارات وزارتخانه و ملی استفاده کنیم.

,

وی عنوان کرد: به دلیل نبوداعتبار عملا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و ما منتظر تخصیص یک میلیارد تومان استانداری هستیم که درصورت تأمین اعتبار و شروع کار، شاهد پیشرفت خواهیم بود.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قاین، میزان اعتبار برای اتمام این پروژه را 24 میلیارد تومان دانست و گفت: این پروژه نیازمند اعتبار ملی است.

,

بنابراین گزارش؛ اکنون باید جوانان و ورزشکاران شهرستان قاین منتظر تحقق وعده مسئولان برای ساخت این سالن ورزشی باشند اما آن‌چه از شواهد پیداست،تحقق وعده وزیر ورزش و جوانان است که بعید به نظر می‌رسد این سالن تا پایان دولت دوزادهم به بهربرداری برسد.

,

انتهای پیام/

]
پانزدهم مهرماه 1398 بود که وزیر ورزش و جوانان کلنگ سالن ورزشی 2500 نفری قاین را به زمین زد اما پس از یک سال تنها پیشرفت آن جای کلنگی است که بر زمین مانده است.