هشدار مهم درباره وضعیت نگران کننده کرونا در پاییز
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص موج سوم کرونا در یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: با آغاز فصل پاییز احتمالا کشور با یک افزایش ابتلا به بیماری کرونا مواجه باشد. طبعاً در استان یزد نیز این اتفاق رقم خواهد خورد و در آینده نزدیک افزایش ابتلا را به صورت جدی خواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا،,

وی افزود: در استان های بزرگ مثل تهران، البرز، قم و اصفهان افزایش آمار ابتلا به کرونا زیاد است و با توجه به این که استان یزد با این استان ها مراودت دارد در آینده نزدیک با مشکل مواجه می شویم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید کرد: مشکلی که در فصل پاییز وجود دارد افزایش بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی، آنفولانزا و کرونا است.

,

نوری شادکام با اشاره به بی توجهی برخی از مردم به دستورالعمل های بهداشتی و عادی انگاری کرونا بیان داشت: زمانیکه یک بی دقتی در سطح جامعه داشته باشیم و پروتکل هارعایت نشود دو هفته بعد از آن آمار مبتلایان افزایش می یابد و سه هفته بعد از آن موارد ای سی یو افزایش پیدا میکند و چهار هفته بعد باعث افزایش آمار مرگ می شود.

,

وی در پایان گفت: در حال حاضر آمار مرگی که شاهد آن هستیم ریشه در یک ماه قبل دارد یک ماه قبل شرایطی فراهم شد تعداد زیادی مسافرت اتفاق افتاد و پروتکل ها نادیده گرفته شد و موجب افزایش آمار مرگ شد.

,

انتهای پیام/

]
نوری شادکام گفت: با آغاز فصل پاییز احتمالا کشور با یک افزایش ابتلا به بیماری کرونا مواجه باشد و طبعاً در استان یزد نیز این اتفاق رقم خواهد خورد.