کهگیلویه وبویراحمد عاری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس اولین نشست ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان با حضور مدیران دستگاه های ذیربط و به ریاست معاونت سیاسی امنیتی استاندار تشکیل گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

بهمنش ، مدیر کل دامپزشکی استان در این جلسه ضمن تشریح بیماری در کشور و استان گفت :  خوشبختانه تا کنون موردی از بیماری در استان مشاهده نشده است ولیکن این آمادگی وجود دارد که در صورت شیوع بیماری اکیپ های دامپزشکی استان در آمادگی کامل بوده و لیک می بایست براساس سیاست‌های کلان دولت  از توان سایر دستگاه ها نیز برای مقابله با شیوع این بیماری استفاده شود.

,

وی ادامه داد: آموزش و اطلاع رسانی در زمینه ایجاد حساسیت عمومی برای پیشگیری از شیوع این بیماری، پرهیز از ایجاد نگرانی غیر واقعی در جامعه در ارتباط با مصرف مرغ و تخم مرغ دارای اهمیت بسیار است و دستگاه های مرتبط، صدا و سیما و خبرگزاری ها باید در این زمینه مشارکت کنند. 

,

بهمنش ضمن تاکید بر تخصیص واکسن آنفلوآنزا برای اکیپ های عملیاتی دامپزشکی  توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی گفت: ضرورت دارد برای پیشگیری از بیماری، تمام توان لجستیکی و نیروی انسانی استان در اختیار دامپزشکی قرار گیرد، همچنین پیگیری و تامین منابع مالی مورد نیاز عملیات اجرایی مقابله با بیماری  توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

,

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان بالاخص تالاب های مناطق گرمسیر استان که مستعد حضور بیشتر پرندگان مهاجر می باشد توسط دامپزشکی و محیط زیست با حساسیت پایش و نظارت گردد.

,

وی ابراز داشت: با توجه به صعود استان به مرحله قرمز کرونایی شایسته است همه دستگاه های اجرایی استان با حساسیت بالا زمینه کاهش بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را فراهم و در این زمینه دامپزشکی را  در زمینه خودرو و نیروی انسانی یاری و مساعدت نمایند.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد در اولین نشست ستاد استانی پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حادپرندگان گفت: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است .