تاکید فقهای شورای نگهبان به حضور موثر ایران در مجامع بین‌المللی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در مطلبی با عنوان «گزارش ۴۸» در اینستاگرام خود نوشت:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

چهارشنبه دوم مهرماه ۱۳۹۹، شورای نگهبان جلسه داشت.

,

چهار مصوبه مجلس در دستور کار شورا بود. «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی»، «طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه محیط زیست»، «لایحه اهداف، وظایف و اختیارات  وزارت ورزش و جوانان و «طرح الحاق یک بند به تبصره (۱) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور» که همگی مصوباتی بود که در مراحل قبل به خاطر برخی ابهامات و ایرادات، از طرف شورا به مجلس بازگردانده و مجددا پس از اصلاح در مجلس برای شورا ارسال شده بودند.

,

در بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی، مباحث فراوانی در خصوص حق شرط و تحفظ‌هایی که در ماده واحده ذکر شده است، صورت گرفت و اینکه آیا این شروط، رافع اشکال فقهای شورا نسبت به مصوبه هست یا خیر؟ اما در این میان تاکید فقهای معظم شورا بر حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌ها و مجامع بین‌المللی برایم بسیار جالب و جذاب بود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
عضو حقوقدان شورای نگهبان از تاکید فقهای این شورا بر حضور فعال و موثر جمهوری اسلامی ایران در صحنه ها و مجامع بین المللی در نشست این شورا خبر داد.