تکرار حادثه طالقانی تبریز در انتظار چهارراه ابوریحان؟
[
,
,

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریزبیدار، در خصوص ریزش قسمتی از پیاده راه چهارراه ابوریحان اظهار داشت: این پروژه ها با شرایط فنی صحیح اجرا نمی شود؛ طرح اختلاط دال بتنی که آن کانال را پوشش داده صحیح نیست و محاسبات در مورد مقاومت آن به درستی صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریزبیدار,

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: بتن ها قبل ساخت و ساز، از نظر میزان مقاومت آزمایش نشده اند.

,

, ,

وی ادامه داد: طبق مشاهدات من، گلوله سنگ های بزرگی در داخل بتن ریخته اند که قطعا بدور از استانداردها است.

,

بابایی اقدم در خصوص میلگرد های فرسوده و جدا شده پیاده راه ابوریحان گفت: میلگرد کار گذاشته شده در این مکان، آبدار نیست و به مرور زمان با بارندگی، جدا خواهد شد؛ ضخامت بتن ۴۰ سانت است و روی آن آسفالت ریخته شده است؛ میلگردی که در آنجا کار گذاشته شده توان مقاومت بار تحمیل شده را ندارد.

,

, ,

این عضو شورای شهر تبریز ضمن هشدار نسبت به خطرات احتمالی گفت: باید در پوشش کانال های شهری تجدید نظر کنیم و شرکت آب منطقه ای نیز به عنوان متولی باید مواظبت می کرد که این پوشش کانالی در سطح شهر اتفاق نیفتد.

,

, ,

, ,

بابایی اقدم ضمن ارائه پیشنهاد به معاونت عمرانی شهرداری تبریز بیان داشت: نباید منتظر ریزش بتن ها در داخل کانال ها شد تا بعدا اقدام شود،  باید مکان هایی که احتمال ریزش دارد را شناسایی کرده و در برنامه سالیانه برای اصلاح آنها اقدام شود تا افکار عمومی شهروندان به خاطر این خطرات احتمالی تشویش نشود.

,

گفتنی است حدود دو هفته قبل کانال حفاری شده در آخر خیابان طالقانی تبریز منجر به سقوط و فوت کودک ۱۱ ساله تبریزی شده بود و برای جلوگیری از بروز احتمالی حوادث مشابه لزوم اتخاذ تدابیر ایمنی بیش از پیش احساس می شود.

,

انتهای پیام/

]
چند روزی است که قسمتی از پیاده راه ابوریحان به دلیل فرسایش بتن و میلگرد کارگذاشته شده، فروریخته و بیم آن می‌رود که حادثه خیابان طالقانی و مرگ یک کودک مجددا تکرار شود.