ذخیره سازی ۱۳۱ هزار تن گندم در سیلوهای خراسان شمالی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال موسوی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان این مطلب اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته میزان گندم تحویل شده گندمکاران استان به سیلوهای غله استان 161 هزار تن و در سال 97 نیز 90 هزار تن بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جلال موسوی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار , عصر اترک,  با بیان این مطلب اظهار کرد: در نیمه نخست سال گذشته میزان گندم تحویل شده گندمکاران استان به سیلوهای غله استان 161 هزار تن و در سال 97 نیز 90 هزار تن بودند.,

موسوی با بیان اینکه در سال گذشته 30 هزار تن از گندم تحویل شده به سیلوهای استان که مازاد بر نیاز بود به خارج از استان ارسال شد، اعلام کرد: گندم های تحویل شده امسال به سیلوهای استان فقط به مصرف استان خواهد رسید و ارسال خارج از استان نخواهیم داشت.

,

وی افزود: با این وجود، پیش بینی می شود که در خرداد ماه سال آینده 10 هزار تن گندم برای مخلوط سازی با گندم موجود در استان به منظور حفظ کیفیت آرد استحصالی وارد کنیم.

,

وی درباره کیفیت گندم خریداری شده امسال نیز بیان کرد: وزن حجمی گندم تحویلی استان در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته سبک تر بود.

,

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در ادامه گفت: بارش های بهاری مناسب امسال موجب رشد رویشی محصول گندم شد اما به یکباره به علت بروز هوای سرد، رشد گیاه گندم تحت تاثیر قرار گرفت و سبب شد تا وزن حجمی گندم امسال سبک تر از سال گذشته بشود.

,

موسوی در خاتمه با اشاره به اینکه ارزش گندم خریداری شده از گندم کاران استان از آغاز فصل برداشت امسال تا به کنون 329 میلیارد تومان بوده است و طی دو روز اخیر نیز پنج میلیارد تومان دیگر به حساب گندمکاران استان واریز شد، عنوان کرد: دولت می بایست هنوز 12 میلیارد تومان دیگر به گندمکاران استان بپردازد.

,

به گزارش عصر اترک، ظرفیت ذخیره سازی سیلوهای دولتی در استان 250 تا 300 هزار تن است.

,

در سال جاری سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرده بود که تا 200 هزار تن محصول گندم از گندمزارهای استان برداشت شود.

,

انتهای پیام/

]
جلال موسوی گفت: امسال در فصل برداشت گندم، گندمکاران استان 131 هزار و 186 تن از گندم های تولیدی خود را به سیلوهای غله استان تحویل دادند.