کنگره ای که پایانی ندارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ یکسال از برگزاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی-تاریخی استان گذشت.این کنگره رخدادی بی نظیر در تاریخ فرهنگی استان است که توانست همه ی ظرفیت ها و پتانسیل های یک استان را برای انجام یک پروژه مشخص پای کار بیاورد و نمایشی از انجام کار جمعی برای یک هدف مشترک را ارائه دهد.هماهنگی و مدیریت تعداد زیادی از نهادها و شخصیت ها و به خط کردن همه ی آنها برای انجام یک تکلیف فرهنگی-تاریخی،کاری بسیار دشوار و در عین حال جهادی بود که در کنگره انجام شد.لذا وقتی اهداف مشخص باشند و نیتها خدائی،دلها به یکدیگر نزدیک می شوند و امورات به پیش خواهند رفت و گیرو دارهای اداری و کمبودهای بودجه ای نیز سد راه نخواهند شد.کنگره نشان داد که همه در برابر شهدا خود را مسئول می دانند و موظف به انجام خدمت در پیشگاه شهدا هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,
 
,
کنگره بر اساس این ایده مقام معظم رهبری شکل گرفت که "زنده نگه داشتن شهید،نیاز اساسی کشور است". امروز تعالی و پیشرفت کشور وابسته به این جانهای تابناکی ست که مرگ و زندگیشان مایه اعتلای جامعه است.
,
 
,
کنگره معتقد است که تداوم انقلاب اسلامی و طی نمودن مسیر ترسیمی رهبر عزیز انقلاب یعنی رسیدن به تمدن نوین اسلامی وابسته به ترویج و گسترش مفاهیم و مضامین دفاع مقدس به عنوان جان مایه های این تمدن نوین است و گنگره نقش گفتمان سازی برای رسیدن به این نقطه متعالی را بر عهده دارد.
,
 
,
ما باور داریم که پیشرفت کشور مستلزم بهره مندی از فرهنگ ایثار،از خودگذشتگی و از خود مایه گذاشتن برای سرنوشت کشور است و این کنگره آمد تا این عناصر هویت بخش و جامعه ساز و ارزش آفرین را عمومی کند.کنگره آمد تا نام و یاد شهدا را تکرار کند و زندگی و حیات آنها را نکته یابی و نکته سنجی کند و فرهنگ شهادت را درجامعه ماندگار سازد،زیرا در جامعه ای که فرهنگ شهدا و شهادت زنده است شکستی قابل تصور نیست.برگزاری کنگره یعنی پاسداشت انسانیت و صفات انسانی و ثبت تحولات این سرزمین برای انتقال به نسل آینده و برای ماندن در تاریخ برای گواهی دادن به حقانیت فرزندان این سرزمین.باور داریم که ثبت و انتقال حوادث و رویدادهای دفاع مقدس و انتقال معارف ناب آن و معرفی فداکاری ها و ایثارگری های نسل جنگ،کاری ست که اگر از جهاد در جنگ ارزشمندتر نباید کم ارزش تر نیست.
,
 
,
واقعیت آن است که جنگ ما یک گنجینه ارزشمندی ست که هر چه در آن کاوش می کنیم و برداشت،آن را پایانی نیست و هر بار پرده ای دیگر جلوی روی ما باز می شود و حقایق و معارف نو تری بر ما عیان می گردد.
,
 
,
اگر قرار است به فرموده رهبری عزیز،یاد شهیدان با تدبیر و عبرت گیری همراه باشد،لاجرم کنگره شهدای دفاع مقدس استان مرکزی،یک آغاز است و شاید پایانی برای آن متصور نباشد،چون سخن گفتن از شهدا و شهادت و استخراج مضامین و معارف ناب الهی و انسانی از دل آنها تمام شدنی نیست چرا که شهدا به بی نهایت متصل شده اند و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم.
,
 
,
انتهای پیام/ 
,
 
]
کنگره بر اساس این ایده مقام معظم رهبری شکل گرفت که "زنده نگه داشتن شهید،نیاز اساسی کشور است". امروز تعالی و پیشرفت کشور وابسته به این جانهای تابناکی ست که مرگ و زندگیشان مایه اعتلای جامعه است.