وزیر خارجه عراق طرفین درگیری در «قره‌باغ» را به مذاکره دعوت کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق از طرفین درگیری در قره باغ ( آذربایجان و ارمنستان) خواست تا با تکیه به مذاکره و راهکارهای سیاسی، اختلافات موجود میان خود را بر اساس اصول حقوق بین‌الملل و قطع‌نامه‌های بین‌المللی حل و فصل کنند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در بیانیه وزارت خارجه عراق که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «السومریه» منتشر شد، آمده است: «جیحون پراموف» وزیر خارجه آذربایجان در تماس تلفنی با حسین تلاش کرد تا عراق را در جریان وضعیت بحران در قره باغ و ریشه‌های تاریخی این منازعه و وضعیت جنگ کنونی قرار دهد و وزیر خارجه عراق نیز بر ضرورت بازگشت طرفین درگیری به میز مذاکرات تاکید کرد.
,
 
,
فؤاد حسین تصریح کرد: بر اساس تجربه‌های گذشته و نتایج جنگ‌های متعدد در منطقه و نیز تکیه به اصول ما باید بگوییم که خشونت و جنگ راه مناسبی برای رسیدن به اهداف نیست.
,
 
,
جمهوری آذربایجان و ارمنستان از یکشنبه این هفته وارد دور جدید از درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی شدند که تا امروز نیز ادامه داشته است. دو طرف یکدیگر را به آغاز جنگ و اعزام نیرو از خارج به منطقه درگیر متهم کرده‌اند.
,
 
,
جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی و بخش‌هایی از اراضی آذربایجان توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
وزیر خارجه عراق در گفت‌وگو با همتای آذربایجانی، طرفین درگیری بر سر منطقه «قره‌باغ» را به بازگشت به میز مذاکره دعوت کرد.