وحدت ملی، تحقق آرمان فلسطین را تضمین می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی گفت که این جنبش نیز همانند سایر گروه‌های فلسطینی در انتخابات پارلمانی آینده مشارکت خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نخّاله که امروز سه‌شنبه به مناسب سی‌وسومین روز تأسیس این جنبش سخنرانی می‌کرد، با بیان اینکه تاریخ سه دهه این جنبش پر از نبرد و جهاد و مقابله در برابر نقشه صهیونیست‌هاست، اظهار داشت که قدس در گذشته و حال نقطه تلاقی ملت مسلمان و آدرس آینده فلسطینی‌هاست تا در مسیر آزادسازی همه اراضی فلسطین گام بردارند.
,
 
,
او گفت که جنبش جهاد اسلامی فلسطین این توانایی را دارد که تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی و همه شهرها و شهرک‌های اسرائیلی را هدف حملات موشکی و راکتی خود قرار دهد.
,
 
,
زیاد نخاله به عادی سازی روابط بین برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که موج جدیدی که در این مسیر ایجاد شده به دنبال این است که منطقه عربی را با آن تاریخ و تمدنی که داشته، زیر یوغ این رژیم درآورد.
,
 
,
او گفت:‌ «برخی می‌خواهند دشمن صهیونیستی قدرت اصلی حاکم و ناظر بر بازسازی دوباره منطقه غرب آسیا باشد. آن‌ها عامدانه در راستای محو کردن هویت ما به عنوان امت عربی و اسلامی آن‌ها هم از طریق محو تاریخ و باورها تلاش کرده‌اند و عامدانه نام توافق عادی‌سازی روابط بین خود را توافق «ابراهام» (ابراهیم) گذاشته‌اند».
,
 
,
دبیرکل جنبش جهادی اسلامی در ادامه گفت: «آن‌ها با این صلح ادعایی و وهمی خود به دنبال تجزیه منطقه هستند و متأسفانه در این راستا گام‌های خطرناکی برداشته‌اند و دیدیم که اتحادیه عرب دچار فلج شده و در برابر آ« سکوت اختیار کرده است و موضع آن در برابر توافق‌ عادی‌سازی جدید دلیل واضحی است بر ضعف موضع کشورهای عربی».
,
 
,
او گفت که گروه‌های فلسطین و در رأس آن‌ها جهاد اسلامی یقین دارد که ملت‌های عربی و اسلامی دلشان به فلسطین و قدس بوده و فلسطینی‌ها همچنان به حمایت آن‌ها و امت اسلامی از قدس، امیدوارند.
,
 
,
نخاله به طرح صلح ادعایی آمریکا در مورد فلسطین موسوم به معامله قرن و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری نیز اشاره کرد و گفت که ابتکار عمل تسلیمی که واشنگتن به ملت فلسطین تلاش کرد تحمیل کند، با مخالفت فلسطینی‌ها روبه‌رو شد و ملت فلسطین توانست مانع تحقق آن شود؛ طرحی که به دنبال پایان دادن به تشکیل دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.
,
 
,
او در مورد وحدت ملی گروه‌های فلسطینی نیز گفت که این وحدت باعث امنیت و پشتیبانی از آرمان فلسطین بوده و جنبش جهاد اسلامی هرگز در استجابت به ندای وحدت ملی لحظه‌ای درنگ نخواهد کرد.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین طی سخنانی به مناسبت 33مین سال تأسیس این جنبش، بر لزوم مقاومت و وحدت ملی برای خنثی‌کردن توطئه‌های ضد فلسطینی تأکید کرد.