درخشش همدانی‌ها در جبهه مقاومت با محوریت شهید حسین همدانی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهمدان؛ سردار رستمعلی رفیعی، فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز پیش از ظهر امروز در مراسم پنجمین سالگرد شهادت شهید همدانی و یادواره ۴۰۳ شهید شهرستان اسدآباد که در گلزار شهدای این شهر برگزار شد، با بیان اینکه همدانی‌ها برای همه ایران هستند و نقش مهمی در انقلاب، دفاع مقدس و البته جبهه مقاومت ایفا کردند، گفت: آنان بنیانگذار تیپ ۲۷ حضرت رسول اکرم(ص) و تیپ ۱۶ قدس با محوریت شهید حسین همدانی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

وی با بیان اینکه همدانی‌ها فرمانده میدانی جبهه مقاومت هستند، اظهار کرد: آن روزی که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از محضر رهبر انقلاب برای فرماندهی جبهه مقاومت در سوریه کسب تکلیف می کند، پیشنهاد شهید همدانی را می‌دهد.

,

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز با اشاره به اینکه شهید همدانی بنیانگذار لشکرهای متفاوت از دنیای اسلام در سوریه است، گفت: او مردی است که از اسلام دور نماند و در دفاع از اسلام مقابل دشمن ایستاد.

,

وی گفت: روزی که ۱۲ استان سوریه در تسخیر و محاصره داعش و النصره بود، حسین همدانی با خانواده اش در دل محاصره شهر دمشق زندگی می‌کرد .

,

رفیعی ادامه داد: رئیس جمهور سوریه به شهید همدانی گفت که اینجا جنگ است چرا خانم و فرزندانت را به میدان جنگ آورده ای؟ در پاسخ گفت ما پیروان امامی هستیم که برای اسلام همه دارایی اش را برده و من کاری نکردم.

,

وی گفت: این سخن شهید همدانی به همه تاریخ است که اسلام حد و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و ما شریک همه مظلومان عالم هستیم، وقتی گفتیم حیات انسانی کرامت دارد، برای آن جان می‌دهیم.

,

رفیعی تأکید کرد: اگر قرار است برای سیدالشهدا، حرم حضرت زینب(س) قربانی شویم، ملاحظه هیچ محدوده سیاسی منطقه ای و فرامنطقه ای را نخواهیم کرد.

,

وی با بیان اینکه شهید همدانی همچون معلمی بود که با رفتار و کردارش درس ایثار، وفای به عهد، و از خود گذشتگی می‌داد، افزود: او راه امام حسین ع را ادامه داد و امروز باید همه ادامه دهنده راه او و حسین ع باشیم.

,

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز با بین اینکه غوغای محرم ۹۴ را همدانی‌ها به پا کردند، گفت: تا تاریخ تاریخ است و همدانی‌ها با این عزت و وجود پرافتخار شهید همدانی در تاریخ می درخشند.

,

وی با اشاره به وجود شهید محمدرسول رضایی و شهید قهاری سعید، گفت: اسدآباد در تاریخ مقابله ایستادگی در برابر دشمن خوش درخشیده و امثال محمدرسول ها و قهاری‌های جهادگر در این شهرستان کم نیست.

,

رفیعی با تأکید بر اینکه در مراسم یادواره تنها به روایت خاطره از شهدا اکتفا نکنیم، گفت: اگر تنها به فکر بیان تاریخ شناسنامه ای شهدا و یا خاطره گویی از شهدا باشیم، شهیدان را با فهم نادرست از ما می‌گیرند، شما نگذارید.

,

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرمودند که اربعین رسانه سیدالشهداست،افزود: در اربعین حرفهای امام حسین ع گفته می‌شود.

,

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز اولین حقیقتی که شهیدان با اهدای خون خود از فهم نادرست تاریخ بیرون کشیدند، را اسلام حقیقی خواند و گفت: شهیدان ما مدافعان سلام بودند و برای اسلام ناب محمدی جان دادند.

,

وی با اشاره به اینکه در وصیتنامه شهدا پی می‌بریم که آنان برای دفاع از اسلام جان دادند، گفت: اجازه ندهید فهم دانایی شما را با اسلام آمریکایی دامن بزنند.

,

رفیعی با بیان اینکه شهیدان برای دفاع از مظلوم رفتند، یادآور شد: کرامت انسانی حقیقتی بود که شهدا آن را احیا کردند و کسی جرأت تعرض به ایرانی را ندارد.

,

وی با بیان اینکه امروز انقلاب با شعارهایش زنده است، افزود: گذشت زمانی که مستشار آمریکایی در آبدارخانه کار کند و مثل زباله بیرونشان کردیم.

,

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز با اشاره به انهدام پایگاه عین الاسد و پهباد آمریکایی، گفت: ما با زدن این پایگاه و پهباد آنان خار و دیوانه و مسخره شان کردیم.

,

وی تأکید کرد: مستشار آمریکایی امروز پایش از خاک ایران برچیده شده و همینه او را شکست دادیم.

,

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب، گفت: باید در حوزه علمی، اقتصادی پیشرفت کنیم و این از اهداف انقلاب و ضرورت امروز جامعه است و البته برای مقابله با دشمن باید دستمان پر باشد.

,

رفیعی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه علمی پیشرفتهای زیادی کرده و به رخ جهان کشانده ایم، افزود: امروز در حوزه سلامت در مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جزء بهترین کشورها بودیم چراکه زیرساخت‌ها در این کشور نسبت به دیگر کشورها آماده تر بود.

,

وی گفت: امروز وجود نیروی متدین و جامعه پرستاری پزشکی، تصمیم گیران و تصمیم سازان همه بر سر سفره معارف دینی آمده اند و بخشی از آن کمک مؤمنانه بود اما لحظه لحظه فداکاری کادر درمانی را به عنوان مدافعان سلامت ارج بنهیم.

,

فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا البرز همدلی بین مسئولان در اسدآباد را مثال‌زدنی خواند و گفت: این همدلی را ارج می‌دهیم و انتظار می رود با این اتحاد و وحدت مسئولان رنج مردم را بزداییم و خدمت صادقانه را اولویت کار خود قرار دهیم.

,

انتهای پیام/ 

]
سردار رستمعلی رفیعی با بیان اینکه همدانی‌ها فرمانده میدانی جبهه مقاومت هستند، گفت: تا تاریخ، تاریخ است همدانی‌ها با این عزت و وجود پرافتخار شهید همدانی در تاریخ می درخشند.