بازار سرمایه در انتظار اختصاص یک درصد صندوق توسعه ملی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بازار سرمایه در چند روز گذشته متعادل بود که این امر موجب کاهش ارزش معاملات و خروج 240 میلیارد تومانی حقیقی از بازار بودیم که به عنوان تغییر مالکیت به حقوقی قلمداد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی افزود: در بازار سرمایه در حال حاضر بانک‌ها مورد توجه هستند که نتایج فعالیت بانک‌ها در سودهای شش ماهه خود را نشان خواهد داد.
,
 
,
این استاد دانشگاه با بیان اینکه با وجود تحریم قیمت ارز به 31 هزار تومان و قیمت سکه رکورد زد، افزود: بازار سرمایه در حال حاضر به سمت و سوی سهم‌های کوچک و متوسط که از رشد مانده‌اند، مهاجرت کرده است و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت ادامه یابد.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار سیمان، خودرو و بانک‌ها که به دلیل تسهیل ارز مورد توجه قرار گرفته‌اند، یادآورشد: اما شرکت‌های شاخص ساز و بزرگ به دلایل متعدد مورد توجه بازار سرمایه نبودند که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری برای فولاد در بازار است.
,
 
,
محمودی اصل بیان داشت: در صورتی که فولاد با قیمت گذاری در بازار عرضه شود، این امر موجب کاهش قیمت و جولان واسطه‌ها و دلال‌ها می شود که  رانت این کار را به جیب می‌زنند .
,
 
,
وی تصریح کرد: ضروری است قبل از اجرا این طرح مورد توجه قرار گیرد تا  تجربه دهه‌های گذشته تکرار نشده و جلوی رانت خاری به نفع بخش تولید گرفته شود.
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پول‌های بزرگ بازار سرمایه منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند، افزود: با توجه به تقویت بازنده شدن ترامپ در انتخابات، احتمال کاهش قیمت ارز وجود دارد اما به دلیل تحریم‌ها و کمبود ارز در بازار شاهد چنین افزایش قیمت‌هایی در این زمینه هستیم.
,
 
,
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه به سمت تعادل پیش رود و چرا که حضور حقوقی‌ها کمرنگ بوده و بازار گردانی‌ها شکل نگرفته است.
,
 
,
کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: بازار همچنان منتظر اختصاص یک صدرصد توسعه صندوق توسعه ملی تا روند رو به رشد خود را دنبال کند که هنوز این امر محقق نشده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
حسین محمودی اصل، کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت چند روز گذشته، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه همچنان رو به تعادل حرکت کند اما این بازار در انتظار اختصاص یک درصد صندوق توسعه ملی است.