افزایش نظارت بر عرضه 105 کالای اساسی در استان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بیشتر نظارت‌ها نسبت به 105 قلم کالا اساسی در بازار انجام می‌شود اظهار کرد: تمرکز سازمان بازرسی صمت بیشتر روی کنترل قیمت این کالاها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: نسبت به قیمت سایر اقلام نیز براساس شکایت‌های مردمی بازرسی می‌شود اما حساسیت ما بیشتر روی 105 کالای پرمصرف و ضروری مردم است.

,

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه حبوبات و اقلام پروتئینی جزو 105 کالایی است که روی آنها نظارت‌ها بیشتر شده است خاطر نشان کرد: نظارت بر موارد پروتکل‌های بهداشتی مانند نانوایی‌ها و قصابی نیز بر عهده بازرسان سازمان صمت است.

,

وی با بیان اینکه متاسفانه با محدودیت نیروی انسانی در حوزه بازرسی مواجه هستیم افزود: برخی از کالاها در بازار متاسفانه به دلیل نوسانات قیمت ارز متغیر بوده و قیمت ثابتی ندارد.

,

مسلمی با تاکید براینکه در حال حاضر بیشتر نظارت ما بر قیمت اقلامی مانند مرغ و تخم مرغ، لاستیک، حبوبات، برنج و غیره است گفت: از جهتی نیز متاسفانه تغییرات روزانه ارز باعث تلاطم بازار شده است.

,

وی با اشاره به اینکه از طرفی نیز به دلیل تغییرات قیمت‌ها برخی از تولیدکنندگان نسبت به عرضه کالای تولیدی خود به بازار خودداری می‌کنند افزود: قیمت حبوبات به شدت افزایش یافته است و بخشی از حبوبات وارداتی بوده و بخشی نیز تولیدات داخلی است که متاسفانه تولیدکنندگان ما تولیدات خود را وارد بازار نمی‌کنند.

,

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه براساس گزارشاتی که از بازار دریافت کردیم پیاز نیز کمتر وارد بازار می‌شود عنوان کرد: تولیدکنندگان نیز تولیدات خود را وارد بازار نمی‌کنند که این موضوع منجر به افزایش قیمت آن در بازار شده است.

,

وی تاکید کرد: در برخی از موارد خرده فروش‌ها مقصر نوسانات قیمت‌ها نیستند و اکثرا آنها موافق این هستند که فروش‌ آنها رونق بیشتری داشته و گردش مالی آنها در حالت رکود نباشد.

,

انتهای پیام/

]
مسلمی رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از کالاها توسط تولیدکنندگان به بازار عرضه نمی‌شود، گفت: نظارت بر عرضه 105 کالای اساسی در بازار استان زنجان تشدید می‌شود.