آزمایش واکسن کرونای آمریکا متوقف شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، آزمایش واکسن کووید-۱۹ ساخت شرکت دارویی جانسون اند جانسون به دلیل بروز یک بیماری غیرقابل توجیه در یک شرکت کننده متوقف شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
براساس اطلاعات موجود، به طور موقت آزمایشات بالینی کاندید واکسن کووید ۱۹ این شرکت متوقف شده و این یکی از بالاترین تلاش‌ها برای مهار همه گیری جهانی را به تأخیر می‌اندازد.
,
 
,
این شرکت در بیانیه‌ای  گفت: بیماری شرکت کننده توسط هیئت نظارت مستقل بر داده‌ها و همچنین پزشکان بالینی در حال بررسی و ارزیابی است.
,
 
,
قرار بود اثربخشی، ایمنی و ایمنی‌زایی واکسن «ای‌دی-۲۶ کو۲-اس» متعلق به شرکت جانسون اند جانسون، از طریق آزمایش بالینی تصادفی و با کنترل دارونما بررسی شود که در آن نیمی از داوطلبان یک دوز از واکسن موردنظر را دریافت می‌کنند درحالی‌که برای نیم‌دیگر تنها دارونما تزریق می‌شود.
,
 
,
شرکت  جانسون اند جانسون بروز مشکل و توقف در چنین آزمایش‌های بزرگی را طبیعی خواند و گفت پس از بررسی‌های بیشتر آزمایش بالینی از سر گرفته خواهد شد.
,
 
,
این درحالیست، در مرحله‌ای که قرار بوده میزان ایمنی و اثربخشی یک دوز واکسن برای پیشگیری از علائم کووید ۱۹ بررسی شود، یک داوطلب دچار بیماری شده و این شرکت اطلاعاتی از جزئیات حادثه منتشر نکرده است.
,
انتهای پیام/
,
 
,
منبع: فارس
]
شرکت داروسازی جانسون اند جانسون اعلام کرد، مرحله نهایی آزمایش واکسن کرونای خود را به دلیل بیمار شدن یکی از داوطلبان آزمایش متوقف کرده است.