ادامه مشکلات ذوب آهن در آستانه لیگ بیستم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صاحب نیوز؛ حال و روز تیم فوتبال ذوب آهن در فصلی که گذشت به شکلی پیش رفت که در آخرین روزها فرار از سقوط برای تیمی که پایین جدول وصله ناجور برایش به حساب می آید، یک موفقیت به حساب آمد؛ بدون شک آنچه گذشت برآیند اشکالات و ایرادات مختلف در تیم است که هر جایگاه در این تیم سهمی در این ناکامی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , صاحب نیوز,

اما تصمیمات مدیریتی در این باشگاه در طول فصل گذشته با علامت سوال های بزرگ رو به رو بود و پیکان بسیاری از انتقادات به سوی محمدی مدیرعامل این باشگاه بر می گشت؛ چندی قبل هیات مدیره تغییرات قابل توجه پیدا کرد و در حالی که محمدی در روزهای پایانی لیگ نوزدهم در جایگاه مدیر عاملی نبود، دوباره به عنوان مدیر عامل این باشگاه معرفی شد.

,

تغییر هیات مدیره و فرصتی که ذوب آهن در اختیار داشت، امیدها را در این باشگاه برای هوادارن زنده کرد اما چیزی نگذشت که بازیکنان اصلی و خوب این تیم یکی، یکی از تیم جدا شوند و حتی تعداد خروجی های باشگاه به عدد 10 رسید، این موضوع صدای رحمان رضایی مربی این تیم را هم درآورد.

,

این در حالی است که این باشگاه در جذب بازیکن هم خوب عمل نکرد و کفه خروجی ها به ورودی های باشگاه می چربید تا یکبار دیگر حاشیه ها این تیم را رها نکند و هنوز لیگ شروع نشده این تیم شرایط روانی سختی داشته باشد.

,

در این میان در حالی که بازیکنان خوب این تیم حفظ نشده و به تیم های پرسپولیس و استقلال  و دیگر تیم ها پیوستند و باشگاه بازیکنان مد نظر رحمان رضایی را هم جذب نکرده است، کار برای سبزپوشان در لیگ بیستم سخت به نظر می رسد.

,

از نکات جالب در جدایی بازیکنان تاثیر گذار ذوب آهن؛ سماعیلی‌فر، پهلوان و مهدی پور در حالی بود که این سه بازیکن با ذوب آهن قرارداد داشتند اما به دلیل مشکلات پرداخت ها امکان فسخ قرارداد داشتند و به استناد به آن از این تیم جدا شدند و ذوب آهن سه بازیکنی که با این باشگاه قرارداد داشتند را از دست داد بدون اینکه هیچ پولی هم برای رضایتنامه به دست آورد.

,

رحمان رضایی در برنامه ضربه آزاد اصفهان در پاسخ به اینکه آیا پس از معرفی به عنوان مدیر فنی تیم فوتبال ذوب‌آهن در نهایت قرار بود هدایت این تیم را بر عهده بگیرد، اظهار داشت: اصلاً بحث جانشینی و آلترناتیو لوکا بوناچیچ بودن مطرح نبود. قرار بود به او کمک کنم و خلأ عدم وجود پل ارتباطی میان کادر فنی و بازیکنان که در تیم حس می‌شد و ضعف بزرگی هم بود را برطرف کنم.

,

وی افزود: این خلأ روز به روز بیشتر می‌شد تا اینکه تیم در وضعیت بدی از نظر روحی، فنی و جایگاه تیم در جدول قرار گرفت و حتی خود کادر فنی نیز از این وضعیت مستثنی نبود. از روز اولی که اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در تهران با من مذاکره کردند بحث کمک به تیم مطرح بود تا ذوب‌آهن را از وضعیتی که داشت خارج کنیم.

,

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن ادامه داد: تمام دغدغه هواداران و کسانی که ذوب‌آهن را دوست داشتند این بود که این تیم در لیگ برتر می‌ماند یا خیر و وضعیت بسیار بدی بر تیم حاکم شده بود. بنابراین از روز اولی که به ذوب‌آهن آمدم وضعیت را آسیب‌شناسی کردم و با ارتباط با بازیکنان، پل ارتباطی میان آنها و کادر فنی را برقرار کردم تا به عنوان مدیر فنی به سرمربی تیم کمک کنم. خود بوناچیچ نیز روز اول به من گفت وضعیت سختی بر تیم حاکم است و امیدوارم بتوانی به من کمک کنی تا از وضعیت فعلی نجات پیدا کنم.

,

وی درباره اینکه آیا بوناچیچ نظرات او را به عنوان مدیر فنی تیم می‌پذیرفت یا خیر گفت: اتفاقاً با کمال میل و روی خوش با من مشورت می‌کرد و انگار منتظر بود که فردی بیاید و بتواند حرف‌های دلش را به او بزند. بوناچیچ به من اختیار داده بود تا هر جا لازم بود ورود ‌کنم اما من هم حد و حدود خود را می‌دانستم تا در کار سرمربی هم دخالت نشود. تلاش می‌کردم از نظر روحی با بازیکنان کار کنم چون در آن زمان بازیکنان ذوب‌آهن روزهای تلخی را تجربه می‌کردند، چون تیم فضای بانشاط و باطراوتی نداشت اما خوشبختانه خیلی زود وضعیت بهتری پیدا کردیم که از همان بازی اول هم مشهود بود.

,

رضایی اضافه کرد: این امر نشان می‌داد که تیم از نظر فنی خوب است اما از نظر روحی کم و کاستی‌هایی دارد که این خلأ را خیلی زود پیدا کردم.

,

کسی که در این شرایط از سهمیه حرف بزند فوتبال را نمی‌فهمد

, کسی که در این شرایط از سهمیه حرف بزند فوتبال را نمی‌فهمد, کسی که در این شرایط از سهمیه حرف بزند فوتبال را نمی‌فهمد,

وی درباره صحبت سرپرست وقت باشگاه ذوب‌آهن در زمان معرفی او به عنوان سرمربی مبنی بر انتظار کسب سهمیه در فصل پیش رو بیان کرد: اصلاً چنین انتظاری از سرمربی که هنوز بالای سر تیم نیامده، بازیکنان مدنظرش جذب نشده‌اند، وضعیت تیم مشخص نیست و حدود 10 بازیکن از آن جدا شده‌اند منطقی نیست و کسی که چنین انتظاری داشته باشد یا فوتبال را نمی‌فهمد و یا می‌خواهد مغرضانه توقعات را بالا ببرد. برای موفقیت در این رشته ابتدا باید فوتبال را شناخت، ابزار موفقیت و مدیریت درست داشته و با کادر فنی تعامل داشته باشیم و سپس چنین انتظاری را مطرح کنیم.

,

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با بیان اینکه 3 هفته گذشته و هنوز بازیکنان مدنظر من جذب نشده‌اند، تصریح کرد: از این روند زیاد راضی نیستم. 23 روز از معرفی من به عنوان سرمربی ذوب‌آهن گذشته و تنها در هفته اول 4 بازیکن جذب شده‌اند و در ادامه تنها مذاکراتی برای جذب 3 بازیکن داشته‌ایم که هنوز به نتیجه نرسیده است. باید کمی سرعت عمل داشته و مذاکرات را قوی‌تر کنیم. بازیکنان زیادی جدا شده‌اند و فکر نمی‌کنم هیچ تیمی به اندازه ذوب‌آهن بازیکن خروجی داشته باشد.

,

با جدایی بازیکنان چارچوب اصلی تیم تغییر کرده است

, با جدایی بازیکنان چارچوب اصلی تیم تغییر کرده است, با جدایی بازیکنان چارچوب اصلی تیم تغییر کرده است,

وی با بیان اینکه با جدایی این بازیکنان چارچوب اصلی تیم تغییر کرده است، گفت: در بیشتر پست‌ها به خصوص در دفاع و هافبک بازیکن خروجی داشته‌ایم در حالی که سهمیه جذب بازیکن ما 7 نفر است که پس از 23 روز تنها 4 نفر جذب شده‌اند و در فاصله 3 هفته تا آغاز لیگ برتر هنوز در بسیاری از پست‌ها بازیکنان تیم مشخص نشده‌اند. همچنین بازیکنانی که دیر به تیم ملحق شده‌اند هنوز از حداقل آمادگی بدنی نیز برخوردار نیستند.

,

رضایی افزود: 3 بازی تدارکاتی در تهران انجام دادیم اما در بیشتر پست‌ها به اجبار از بازیکنان جوان و زیر 23 سال استفاده کردیم. هنوز نمی‌دانم چند بازیکن دارم چون خروجی‌ها و ورودی‌ها هنوز مشخص نیستند و حتی در بازی تدارکاتی امروز با سپاهان در 3 پست بازیکن اصلی خود را ندارم و با بازیکنان جوان و کم‌تجربه به میدان خواهیم رفت. در واقع تیمی نصفه و نیمه در اختیار دارم و نمی‌توانم ریسک کنم و برای یک بازی‌ تدارکاتی از بازیکنانی مانند مسعود ابراهیم‌زاده، حسین شنانی، دارکو بیدوف و ایوان مارکوویچ که دیر به تمرینات اضافه شدند و از آمادگی لازم برخوردار نیستند استفاده کنم تا خدای نکرده مصدوم شوند و از هرکدام از آنها دقایق کوتاهی استفاده کردم.

,

وی ادامه داد: امیدوارم مدیریت باشگاه مذاکرات را سریع‌تر جلو برده و بازیکنان مدنظر را هرچه زودتر جذب کند. 3 بازیکن تیم درخواست جدایی دارند و نمی‌دانیم به جای آنها بازیکنی جذب می‌شود یا خیر. اینها اما و اگرهایی است که فعلاً وجود دارد و رئیس هیئت‌مدیره تلاش می‌کند هرچه زودتر این مشکل را رفع کند و از مدیرعامل باشگاه می‌خواهم این مشکلات سریع‌تر رفع شود تا بتوانم در 3 هفته باقیمانده حداقل از نظر بدنی با بازیکنان کار کنم چون برای تمرینات تاکتیکی دیر شده است.

,

من هم مانند هواداران نگرانم

, من هم مانند هواداران نگرانم, من هم مانند هواداران نگرانم,

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن با اشاره به دغدغه هواداران درباره وضعیت این تیم و تماس‌ها و پیام‌های آنها به او بیان کرد: هر هوادار فوتبالی دوست دارد تیمش در آستانه لیگ برتر کامل باشد، همان‌طور که سپاهان از نظر بدنی جلوتر از ماست و صد درصد آماده است، در حالی که ما با این شرایط نه‌چندان جالب دست و پنجه نرم می‌کنیم. من هم مانند هواداران ذوب‌آهن نگرانم و دوست دارم تیم هرچه زودتر تکمیل شود.

,

وی تصریح کرد: در پست هافبک دفاعی نیاز به دو بازیکن داریم اما بر اساس سهمیه یک بازیکن بیشتر نمی‌توانیم جذب کنیم. نیاز به یک مهاجم خوب، یک هافبک هجومی یا حداقل دو هافبک وسط داریم. از ابتدا اسامی بازیکنان موردنظر خود را با ذکر اولویت اول تا سوم به باشگاه داده‌ام و در ادامه دیدیم که برای جذب بازیکنان اولویت‌های نخست نمی‌توانیم با باشگاه‌هایی که وضعیت مالی بهتری دارند رقابت کنیم و ما نیز به ضوابط و چارچوب باشگاه ذوب‌آهن در مباحث مالی پایبند هستیم و برخی بازیکنان هم جدا شدند.

,

چند بازیکن از برخی برخوردها ناراحت بودند

, چند بازیکن از برخی برخوردها ناراحت بودند, چند بازیکن از برخی برخوردها ناراحت بودند,

رضایی درباره دلایل جدایی بازیکنان تأثیرگذار ذوب‌آهن خاطرنشان کرد: اینکه چه اتفاقی افتاد را واقعاً نمی‌دانم. چند بازیکن از برخی اتفاقات و برخوردها ناراضی بودند که باعث شد جدا شوند. البته 4 بازیکنی که جذب کرده‌ایم بازیکنان خوبی هستند و من از آنها راضی‌ام اما خروجی‌های ما بیشتر از سهمیه ما هستند و زمانی که تیم بازیکن ندارد و بازیکنان ثابت تیم جدا شده‌اند، حداقل می‌توانیم یک بازیکن خوب در پست‌های آنها جذب کنیم که این اتفاق هنوز نیفتاده است. وضعیت حمید بوحمدان، محمدرضا عباسی و هادی محمدی نیز مشخص نیست و مهران درخشان‌مهر را هم اصلاً ندیدم و بر سر تمرینات نیامد.

,

وی با اشاره به جدایی مهدی مهدی‌پور، وفا هخامنش، احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر و محمد نژادمهدی، در پاسخ به اینکه می‌توان روی هیئت‌مدیره باشگاه برای جذب جانشین این بازیکنان حساب باز کرد یا خیر، اضافه کرد: امیدوارم بتوانم چنین ادعایی کنم اما فعلاً نمی‌توانم چون کار سخت شده و تصمیم باشگاه درباره  بازیکنانی که قصد جدایی دارند مشخص نیست. اگر بازیکنان مدنظر جذب نشوند با بازیکنان جوان لیگ را آغاز می‌کنیم و اینکه چه نتیجه‌ای بگیریم به عملکرد خودم هم بستگی دارد.

,

از ابتدا گفته بودم ابراهیمی جذب نشود

, از ابتدا گفته بودم ابراهیمی جذب نشود, از ابتدا گفته بودم ابراهیمی جذب نشود,

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره اتفاقات پیرامون جذب حسین ابراهیمی که در نهایت اعلام کرد این بازیکن بدون هماهنگی او جذب شده است، گفت: داستان ابراهیمی مفصل است و تمایل ندارم دوباره مطرح شود. علی‌رغم میل باطنی من و اینکه به باشگاه اطلاع داده بودم این بازیکن نباید جذب شود، ابراهیمی جذب شد. خوشبختانه این مسئله زود حل شد و از تلاش هیئت‌مدیره و مدیرعامل باشگاه در این زمینه تشکر می‌کنم.

,

وی درباره گلایه خود از عدم حضور مدیران باشگاه در تمرینات تیمش بیان کرد: انتظار داشتم مدیان باشگاه از نزدیک در تمرینات حضور داشته باشند و شرایط و مشکلات تیم را لمس کنند و اگر نقایصی وجود دارد آنها را ببینند. تقاضای من در همین حد بود و نمی‌خواستم زحمات کسی را زیر سوال ببرم. اعضای هیئت‌مدیره نیز بلافاصله به تمرینات آمدند و با رسول کربکندی نیز نشستی داشتم. امیدوارم با بیشتر شدن این ارتباطات نقایص تیم را به مدیران انتقال دهیم و این مشکلات رفع شود.

,

رضایی خطاب به هواداران ذوب‌آهن بیان کرد: از طرف مدیریت باشگاه هیچ قولی نمی‌دهم، اما از تک تک هواداران که در هر شرایطی وضعیت تیم را دنبال می‌کنند ممنونم و از طرف خودم قول می‌دهم با تمام وجود از حیثیت ذوب‌آهن دفاع کنم و تمام تلاش خود را انجام می‌دهم تا تیمی روانه لیگ کنیم که از اعتبار فوتبال ذوب‌آهن که جزء برندهای اول فوتبال ایران است و تیم کوچکی نیست و بازی‌های درخشانی در سال‌های گذشته انجام داده دفاع کنیم. هواداران مطمئن باشند که به اندازه سر سوزنی اهمال، سستی و کم‌توجهی از طرف من نخواهند دید و با تمام وجود در خدمت ذوب‌آهن هستم و امیدوارم هواداران با حمایت خود، بازیکنان را با روحیه بالا روانه آغاز لیگ برتر کنند.

,

اتفاقاتی که در باشگاه در حال رخ دادن است یکبار دیگر نشان از اقدامات مدیریت باشگاه است که انتقاداتی را متوجه خود می سازد و بیان گر این است که محمدی در دومین حضور خود در صندلی مدیریتی این باشگاه هم مسیر همواری را برای تیم نتوانسته ایجاد کند؛ به نظر می رسد تفکرات مدیریتی در این باشگاه باید هر چه زودتر اصلاح شود تا نگرانی ها پیرامون این باشگاه کاهش یابد و این تیم به جایگاه گذشته خود بازگردد.

,

انتهای پیام/

]
اتفاقاتی که در باشگاه ذوب آهن در حال رخ دادن است یکبار دیگر نشان از اقدامات مدیریت باشگاه دارد که انتقاداتی را متوجه خود می سازد و بیانگر این است که محمدی در دومین حضور خود در صندلی مدیریتی این باشگاه هم مسیر همواری را برای تیم نتوانسته ایجاد کند.