وضعیت مناسب صادرات ماهی به کشورهای هدف از استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت تولید ماهی و رهاسازی بچه ماهی در استان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات خوراک ماهی و همچنین کاهش میزان مصرف ماهی در استان زنجان به خاطر شیوع بیماری کرونا میزان مصرف ماهی کاهش یافته و این موضوع باعث انباشت ماهی‌ها در استخرها شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه در مقطعی صادرات ماهی نیز انجام نمی‌شد، گفت: این موضوع باعث افت قیمت ماهی در بازار مصرف شد.

,

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک ماه است بازار فروش ماهی از وضعیت خوبی برخوردار است بیان کرد: نهاده‌های ماهی در بازار کمتر است و همچنین نهاده‌ها کیفیت لازم را ندارند.

,

وی افزود: پودر ماهی در بازار کم است و واردات آن نیز انجام نمی‌شود و این موضوع باعث افت کیفیت خوراک ماهی در استان زنجان شده که این موضوع در وضعیت تولید می‌تواند تاثیر گذار باشد.

,

حقی‌راد با تاکید براینکه قیمت ماه در اوایل امسال حدود 20 درصد افزایش یافت عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خوراک ماهی 14 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

,

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه 90 درصد پرورش ماهی استان زنجان در حاشیه رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد بیان کرد: مشکلی از لحاظ تولید ماهی در استان زنجان وجود ندارد.

,

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه از صادرات ماهی از استان به کشورهای جنوب خلیج فارس خاطر شان کرد: همچنین به روسیه نیز صادرات انجام می‌شود.

,

وی با تاکید بر اینکه قیمت هر کیلوگرم ماهی از 25 هزار تومان به 38 تا 39 هزار تومان افزایش یافته است گفت: این افزایش قیمت به دلیل افزایش صادرات اتفاق افتاد.

,

حقی‌راد با تاکید بر اینکه ماهی‌های که در استخر‌ها دپو شده بودند با باز شدن راه صادراتی به بازار کشورهای هدف صادراتی ارسال شد گفت: در حال حاضر وضعیت پرورش ماهی خوب است و مشکلی چندانی نداریم و تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم پایین بودن کیفیت خوراک ماهی در بازار است که مشکل کشوری است.

,

وی در مورد تامین خوراک ماهی توسط واحدهای فعال در استان گفت: چند واحد در استان در تولید خوراک ماهی فعالیت می‌کنند که این واحدها درصد کوچکی از نیاز استان به خوراک ماهی را تامین می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
حقی‌راد مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان از وضعیت مناسب صادرات ماهی به کشورهای هدف از استان زنجان خبر داد.