نورپردازی قلعه ناصری با بیش از یک میلیارد اعتبار/باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای جذب گردشگر بهره برد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید خدایاری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: عملیات فاز اول نورپردازی قلعه ناصری، این اثر تاریخی بسیار مهم در این منطقه با نصب پروژکتورهای رنگی، به اتمام رسیده و جلوه شبانه این بنای منحصر به فرد چندین ساله افزایش یافته است.

وی افزود: نورهای مورد استفاده متناسب با حال و هوای آثار تاریخی و باستانی قلعه ناصری انتخاب شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ایرانشهر ادامه داد: حفظ هویت تاریخی و رعایت نکات فنی و ایمنی  اثر تاریخی قلعه ناصری، بسیار مورد توجه و حائز اهمیت بوده و مراحل اجرای طرح نورپردازی این بنا با نظارت و هماهنگی کارشناسان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی اضافه کرد: پروژه نورپردازی اثر تاریخی قلعه ناصری با اعتبار یک میلیارد ریال از محل بودجه سال ۹۸ با پیگیری های ابوذر کوثری، فرماندار ایرانشهر و عبدالناصر درخشان، نماینده حوزه انتخابیه اجرایی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: افزایش زیبایی نما، جلب توجه مخاطبین، ایجاد آرامش بصری و نمایش بهتر معماری بنا از مهمترین اهداف نورپردازی آثار تاریخی است.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدوارم این خدمت ناچیز میراث فرهنگی شهرستان ایرانشهر پاداش کوچکی بر صبوری شهروندان فهیم شهر پهره باشد و از تک تک عزیزانی که در انجام این کار ارزشمند همراه و همگام با ما بودند تشکر و قدردانی می کنم.

خدایاری خاطر نشان کرد: از شهردار و مجموعه حوزه خدمات شهر و فضای سبز شهرداری ایرانشهر خواستار این هستم تا نسبت به ساماندهی و اصلاح درختان ضلع جنوبی قلعه ناصری که مانع دیده شدن دیوار و نمود بهتر نورپردازی این اثر تاریخی بسیار مهم شدند اقدام فوری و ویژه را انجام دهند تا حلاوت این کار ارزشمند برای شهروندان بیشتر شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 
,
]
خدایاری از اتمام عملیات فاز اول نورپردازی اثر تاریخی قلعه ناصری در شهرستان ایرانشهر با اعتبار یک میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.