پیگیر حل مشکل تخصیص آب طرح توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به راه اندازی بازارچه عرضه زیتون در استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه 40 درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود این حق تولید کنندگان است که چنین بازارچه‌ای در استان زنجان ایجاد شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه راه‌‌اندازی این بازارچه در استان باید در دستور کار جدی قرار گیرد عنوان کرد: این موضوع باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شده و عملیاتی شود.

,

وی با تاکید براینکه ما با راه‌اندازی بازارچه زیتون به دنبال ایجاد مرکز لجستیک هستیم عنوان کرد: در طرح ایجاد بازارچه زیتون به دنبال ایجاد مراکز رفاهی نیستیم چرا که هدف باید عرضه باشد و تولیدکنندگان بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.

,

استاندار زنجان با اشاره به مشکل عدم تخصیص آب به طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم ابراز کرد:  دو سال است که پیگیر حل مشکل عدم تخصیص آب به پروژه توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم.

,

وی با تاکید براینکه شخصا از این پروژه بازدید داشتم و در جریان موضوعات ریز این پروژه هستم ابراز کرد: برق این پروژه به طول 46 کیلومتر فشار قوی هوایی و 4 کیلومتر زمینی انجام شده و به اتمام رسیده است.

,

حقیقی با تاکید براینکه تخصیص آب این پروژه را دو سال است پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم، افزود: در این پروژه افراد متعددی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در انتظار تخصیص آب پروژه هستند.

,

وی در ادامه به روند شیوع بیماری کرونا در زنجان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر روند شیوع بیماری کرونا در زنجان وضعیت خوبی ندارد و برگزاری تجمعات به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه با هر گونه تجمعات در سطح شهرها و روستاها برخورد می‌کنیم، عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

,

وی در ادامه همچنین به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی عنوان کرد: در حال حاضر از برنامه‌ریزی‌ها عقب هستیم و باید این موضوع را به جد دنبال کنیم چرا که تا کنون باید 9 جلسه برگزار می‌شد که از ابتدای امسال تاکنون 5 جلسه برگزار شده است.

,

تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی شیبدار عنوان کرد: همه مطالباتی را که به پیمانکار پروژه داشتیم را به صورت کامل پرداخت کردیم.

,

وی تصریح کرد: پروژه‌های طرح تجهیز 1500 هکتار از اراضی شیبدار به سیستم آبیاری تخت فشار نهایی و قابل افتتاح است.

,

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: انتظار داریم این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسند تا شرکت‌ها در اخذ تسهیلات بانکی نیز دچار مشکل نشوند.

,

حسینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر مشکل آب طارم پیگیری نشود باز هم قابل حل نخواهد بود افزود: آب رودخانه قزل اوزن در زنجان جاری است اما کشاورزان نمی‌توانند استفاده‌ای از آن داشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: به جزء مشکل آب طرح اراضی شیبدار طارم دو شرکت خصوصی نیز توسعه باغات در اراضی شیبدار را انجام دادند که توسط شرکت آب منطقه‌ای حق‌آبه آنها قطع شده است.

,

مدیر تعاونی‌های تولید روستایی استان زنجان عنوان کرد: 355 هزار هکتار بنا است زیر کشت زیتون برود اما متاسفانه سال‌هاست این مشکل برطرف نشده و همچنان پابرجا است.

,

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در خصوص تخصیص محل مناسب برای اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان جهت استقرار شرکت‌های عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی فضای اداری در استان زنجان متولی تامین محل مناسب برای استقرار تعاونی‌های دانش بنیان نیست و این موضوع باید از دستگاه‌های متولی استان پیگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
حقیقی استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیگیر حل مشکل تخصیص آب طرح توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم گفت: این موضوع را دو سال است به صورت جدی پیگیری می‌کنیم در این مدت مشکل برق این طرح را برطرف کردیم.