ماسک سلاحی کاربردی در مقابل کرونا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، با گذشت هشت ماه از فراگیری ویروس کرونا در کشور و ابتلای  بیش از ۵۳۰ هزار و سیصد و هشتاد نفر از هموطنان به این بیماری، تاکنون درمان قطعی برای مقابله با این ویروس اعلام نشده است بطوریکه دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا از تحقیقات سازمان بهداشتی و مشارکت جدی ایران در این امر و بی اثر خواندن داروهای تجویز شده توسط پزشکان از جمله رمدسیویر و فاویپیراویر یاد کرد که داروی ضد ویروسی برای درمان این بیماری نخواهیم داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

باوجود چنین اوضاعی شاید یکی از کارسازترین و مؤثرین سلاح ها در برابر این ویروس ناشناخته استفاده از ماسک برای پیشگیری و عدم ابتلا به کروناست؛ سلاحی که اگر هر کدام از ما نسبت به بکارگیری صحیح و به موقع از آن اقدام می کردیم شاید امروز شاهد مبتلاشدن ۳۴ هزار و مرگ ۷۰۰ نفر از هم استانی های خود نبودیم.

,

, ,

اگرچه مردم در بسیاری از کشورها برای دستیابی به این سلاح با مشکلاتی روبه رو بودند اما در  تمام نقاط کشور ما از همان ابتدا جدای از داروخانه ها و مراکز بهداشت با راه اندازی کارگاه های کوچک و بزرگ تولید ماسک شرایط دسترسی آسان و لحظه ای به این نوع از پوشش برای جلوگیری از سرایت کرونا فراهم شد.

,

بطوریکه امروز شاهد تولید انواع ماسکپارچه ای با بهترین طرح و رنگ ها و مناسب باهر سلیقه و در نهایت کارایی در هرخانه هستیم و تنها همتی می طلبد که از لحظه ورود به اجتماع حتی روبه رو شدن با یک نفر دهان و بینی خود را با ماسک بپوشانیم.

,

, ,

ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی

, ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی,

منوچهر نصیری کاشناس بهداشت و درمان در گفت و گو با خبرافلاک اظهار داشت: استفاده از ماسک بسیار حیاتی، باارزش و قیمتی است؛مردم ضمن ماسک زدن فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

,

وی افزود: روی هم قرار دادن چند ماسک عملی اشتباه است؛ ماسک های معمولی برای عموم مردم کفایت می کند و ماسک های فیلتردار از جمله ماسک موسوم به  ۹۵ برای پرستاران در بخش بستری بیماران کرونایی که ارتباط مستقیم با افراد مبتلا به کووید ۱۹ دارند لازم است.

,

مسئول آموزش بیمارستان شهدای عشایر با اشاره به افزایش شیفت کاری کادر درمان عنوان کرد: مردم از حضور در اجتماعات بالاخص مراسمات عروسی، عزا و رفت و آمدهای بی مورد در سطح شهر خودداری کنند؛ مشاهده هر ازدحام و تجمعی موجب خستگی کادر درمان ما می شود.

,

, ,

موج ابتلاهای خانوادگی به کرونا

, موج ابتلاهای خانوادگی به کرونا,

نصیری با تأکید بر ضرورت قرنطینه ۱۴ تا ۲۱ روزه فرد مبتلا به کرونا خاطرنشان کرد:متأسفانه در موج سوم کرونا بسیاری از افراد مبتلا بصورت خانوادگی  به درمانگاه ها مراجعه کرده وشاهد بستری جواناندر بیمارستان ها هستیم.

,

حمید جمشیدی؛ معاون جمعیت جوانان هلال احمر لرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا جوانان هلال احمر در ابعاد گوناگون از جمله پیشگیری و آموزش وارد میدان مقابله با کرونا شدند.

,

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی جمعیت جوانان افزود: در حین برگزاری مراسمات مذهبی جمعیت جوانان جدای توزیع بسته های بهداشتی با افرادی که اعتقادی به تأثیر ماسک نداشتند صحبت کرده و آن ها برای استفاده از ماسک متقاعد میکردند.

,

جمشیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سطح شهر و با همکاری سازمان صمت و بسیج اصناف ایستگاه های عرضه مستقیم جهت توزیع ماسک باقیمت مصوب برپا شده است.

,

انتهای پیام/

]
پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون هنوز درمان قطعی برای بیماری اعلام نشده و تنها استفاده از ماسک به عنوان سلاحی کارساز برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال بیماری ،بارها از جانب متخصصین بهداشت و درمان عنوان شده است