۵۰ هکتار از منطقه حفاظت شده سالوک خاکستر شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی الله پور، مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با اشاره به اینکه هنوز عامل اصلی در وقوع این آتش سوزی روز گذشته مشخص نیست، اظهار کرد: روز گذشته ساعت 13 به اداره کل محیط زیست استان وقوع آتش سوزی در ارتفاعات محمد اپو در سالوک گزارش شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک,

به گفته اله پور، برای مهار آتش سوزی اتفاق افتاده 35 نفر نیروی محیط زیست شهرستان های بجنورد و اسفراین در قالب 6 اکیپ، نیروهای محیط بانی اداره کل منابع طبیعی، تعدادی از نیروهای هلال احمر، ورزش و جوانان استان همچنین جمعی از ساکنان بومی و محلی مجاور این منطقه کمک کردند که سرانجام در نیمه های شب با وجود وزش باد شدید این آتش سوزی مهار شد.

,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر هوای سرد و وزش باد در ارتفاعات این منطقه آتش گرفته جریان دارد و وقوع دوباره آتش سوزی در این منطقه که دارای گیاهان گون است، قابل پیش بینی است، شماری از نیروهای اعزام شده هنوز در منطقه مستقر هستند.

,

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان نیز چادرهای آتش بان را در این منطقه برپا کرده است.

,

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی در خاتمه یادآو شد: در این آتش سوزی شماری از درختان ارس نیز در آتش سوختند.

,

الله پور افزود: هنوز خسارت مالی وارده به این منطقه آتش گرفته ارزیابی نشده است.

,

انتهای پیام/قهرمانی  

]
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بیش از 50 هکتار از ارتفاعات محمد اپو واقع در منطقه حفاظت شده سالوک در شهرستان اسفراین روز گذشته آتش گرفت که با تلاش محیط بانان و جوامع محلی این آتش سوزی در نیمه شب مهار شد.