تشکیل 143 فقره پرونده تخلف صنفی در دو شهرستان خراسان‌جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا اردونی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان، گفت: در شش ماهه اول سال‌جاری بیش از 443 میلیون ریال پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف در شهرستان نهبندان تشکیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی با بیان این‌که از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه سالجاری 2 هزار و 742 مورد بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان انجام شده، افزود: در راستای بازرسی‌های صورت گرفته در این مدت 65 فقره پرونده تخلف تشکیل و جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

,

اردونی بیان کرد: تعداد 20 مورد گشت مشترک نیز با همکاری ادارات مختلف از جمله اماکن عمومی ،شبکه بهداشت و درمان ، نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری ، شبکه دامپزشکی و اتاق اصناف در سطح شهرستان انجام شد.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان هدف از بازرسی های نوبه‌ای و گشت های مشترک را پیشگیری از وقوع تخلفات صنفی منجمله گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعملهای بهداشتی، عدم درج قیمت و... در جهت حمایت از حقوق مصرف کنندگان عنوان کرد.

,

 تشکیل 78 فقره پرونده تخلف صنفی در شهرستان فردوس

,

مهدی صادقی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس نیز از شناسایی 78 واحد متخلف و تشکیل پرونده برای آنان درنیمه اول سالجاری در این شهرستان خبر داد.

,

وی افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها 432 میلیون و 441 هزار ریال است که جهت طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی فردوس ارسال شد.

,

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فردوس با اشاره به این‌که در سال‌جاری گشت‌های مشترکی با شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و ... از واحدهای صنفی صورت گرفته، بیان کرد: در این مدت 3 هزار و 390 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی سطح شهرستان صورت گرفته و 131 گشت مشترک نیز با دستگاه‌های ذیربط برگزار شده است.

,

صادقی عنوان کرد: بیشترین تخلفات صورت گرفته در در این مدت از نظر پرونده مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور و از نظر ارزش ریالی مربوط به گرانفروشی بوده است.

,

انتهای پیام/

]
در نتیجه بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان‌های نهبندان و فردوس 143 پرونده تخلف صنفی تشکیل شد.