فرزندان دارای والدین شاغل در اولویت پذیرش مهدکودک‌ها قرار دارند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب‌اله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مهدکودک‌ها نیز مانند برخی اماکن دیگر محل تجمع بوده و احتمال انتقال بیماری کرونا وجود دارد که به همین دلیل با توجه به مجوز ستاد ملی کرونا برای فعالیت مهدکودک‌ها پروتکل‌هایی تدوین و با ابلاغ به استان‌ها محدودیت‌هایی در فعالیت مهدها اعمال شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این پروتکل‌ها تاکید شده که استان‌های با وضعیت قرمز کرونایی حداکثر تا 30 درصد و سایر استان‌ها نیز حداکثر تا 50 درصد ظرفیت می‌توانند پذیرش کنند.

,

مسعودی فرید در خصوص استقبال پایین مردم پس از بازگشایی مهدکودک‌ها ابراز کرد: نگرانی مردم از شیوع بیماری کرونا دلیل اصلی استقبال کم والدین از مهدکودک‌ها است.

,

وی افزود: همانطور که اغلب والدین به‌رغم مجوز وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سال تحصیلی برای آموزش حضوری، فرزندانشان را به مدرسه نمی‌فرستادند، این امر در مهدکودک‌ها نیز تاثیر داشته است.

,

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مشکلات و ضررهای مهدکودک‌ها در پی شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع این ویروس، جلسات متعددی با حضور نمایندگان کانون مهدهای کودک برگزار و با پیگیری‌های لازم، مهدکودک‌ها نیز جزء کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا قرار گرفتند.

,

وی اظهار داشت: بر این اساس، تسهیلات کرونا و موارد دیگری مانند بیمه بیکاری برای مهدکودک‌ها نیز شامل شد تا پرسنل مهدهایی که تعطیل شده‌اند در شرایط سخت کرونایی بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

,

مسعودی فرید با بیان اینکه تعداد زیادی از مهدکودک‌ها تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: دلیل تعطیلی این است که در صورت فعالیت با 30 درصد ظرفیت، امکان تامین هزینه پرسنل، اجاره‌بها و سایر هزینه‌های جاری وجود ندارد.

,

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برخی مالکان مهدکودک‌ها اجاره‌ها را بخشیده و یا تخفیف اعمال کرده‌اند اما آن‌ها هم تا حدی می‌توانند این کار را انجام دهند زیرا مالکان بعضی از همین مهدها زندگی خود را با اجراه‌بهای دریافتی از مدیران مهدها می‌گذرانند.

,

این مسئول خاطرشان کرد: هم‌اکنون حدود 15 هزار مهدکودک در سطح کشور وجود دارد که تقریباً تمام آن‌ها غیردولتی بوده و خیلی معدود، دولتی هستند.

,

وی گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، امسال مهدکودک‌ها می‌توانند شهریه‌ها را تا 31 درصد افزایش دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اِعمال محدودیت در ظرفیت مهدکودک‌ها گفت: اولویت پذیرش مهدکودک‌ها با خانواده‌هایی است که هر 2 والدین شاغل باشند زیرا مراقبت از فرزندان در محل کار یا منزل دیگران، مشکل بوده و آسیب‌هایی را به همراه دارد.