افتتاح باشگاه سوارکاری در تربت حیدریه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مجموعه باشگاه سوار کاری تربت حیدریه در زمینی به مساحت 2 هکتار و با هزینه بری 130 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

عبداله زاده، مالک باشگاه ظهر امروز در آئین بهره برداری از این مجموعه اظهار داشت: باشگاه سوارکاری در زمینی به مساحت 2 هکتار و در سه فاز، بنا شده که برای ساخت فاز نخست آن یک میلیارد و 300 میلیون یال هزینه شده‌ است.

,

وی تصریح کرد: بعد تکمیل نهایی، این  باشگاه از حیث وسعت و امکانات فنی دومین باشگاه سوارکاری بعد ارشاد مشهد است و اکنون فاز نخست شامل یک اصطبل با 12 باکس، زیرخانه، انبار، رختکن و استراحتگاه، سه مانژ آموزش، تمرین و نیز مانژ کورس و سواری‌آزاد، یک پادوک ( محل نگه‌داری برای استراحت اسب ) به بهره برداری رسید.
عبدالله‌زاده هزینه آموزش در این باشگاه برای 30 جلسه را، پنج میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در فاز دوم و سوم احداث کافی‌شاپ، رستوان، اقامتگاه و ایجاد مانژ برپایی مسابقات کشوری تدارک دیده‌ایم.

,
,

وی با بیان این‌که اکنون باشگاه دارای هفت راس اسب است، گفت: اسب‌ها شامل نژاد اصیل ترکمن بالغ بر 750 میلیون ریال، مادیون دوخون ( نژاد ترکیبی ترکمن یا عربی ایرانی با نژاد خارجی )، مادیان و نریان عرب به قیمت 400 میلیون ریال، نریان دوخون به قیمت 130 میلیون ریال و کره دوخون به قیمت 400 میلیون ریال است.

,

عبدالله‌زاده همچنین گفت: این باشگاه اکنون برای سه نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و علاوه بر این افراد، مجموع کسانی به شکل غیرمستقیم از باشگاه ارتزاق می‌کنند شامل دست‌اندرکاران تهیه خوراک اسب، نعل‌بند، تیمار و دامپزشکی جمعا 12 نفر می‌شوند.

,

امروز همچنین مدرسه کشتی شهید سماعی گروه موشکی، توپخانه و پدافند هوایی 61 محرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه مورد بهره‌برداری و بازدید مسوولان قرار گرفت.

,

انتهای پیام/

]
فاز نخست مجموعه باشگاه سوار کاری تربت حیدریه در زمینی به مساحت 2 هکتار و با هزینه بری 130 میلیون تومان به بهره برداری رسید.