عدم پذیرش بیماران غیربومی راه موثر در قطع زنجیره انتقال کرونا در یزد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد دریجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته بیمه سلامت، گفت: اقدامات و برنامه‌های زیادی را در سال‌های گذشته و در هفته بیمه سلامت برگزار می‌کردیم که امسال به خاطر شرایط خاص و وجود بیماری کرونا، این برنامه‌ها اکثراً به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: بیمه سلامت در ایام کرونایی به مبتلایان به‌صورت ویژه خدمات ارائه کرده و سعی آن این بوده که در کمترین زمان ممکن نسبت به تحت پوشش قرار دادن افراد اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

,

وی اضافه کرد: بیمه سلامت به‌طور ویژه با بیماران کرونایی برخورد کرد، به‌طوری‌که هر بیمار کرونایی که بستری می‌شود با مراجعه به بیمه سلامت کمتر از 24 ساعت از طریق سامانه اطلاعات وارد و تعیین تکلیف می‌شوند و برای بیمه کردن آن اقدام می‌شود.

,

دریجانی اضافه کرد: هر بیماری که بستری می‌شود بین 10 تا 11 میلیون تومان هزینه درمانی دارد که 90 درصد را بیمه پرداخت می‌کند و 10درصد را خود شخص باید بپردازد که اگر وضعیت مالی مناسبی نداشته باشد  از سوی مددکاری بیمارستان پرداخت خواهد شد.

, و 10درصد را خود شخص باید بپردازد که ,

این مقام مسئول با بیان اینکه بیماران کرونایی 100 درصد هزینه بیماریشان پرداخت می‌شود، افزود: اگر شخصی بیمه نیست تعیین تکلیف کند تا اگر خدایی نکرده در شرایط امروز به کرونا مبتلا شد، بتواند از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه نسخه الکترونیک در بیمارستان‌های خصوصی عملیاتی شده و همه به‌صورت مکانیزه اسناد را ارائه می‌دهند، اظهار داشت: دقیق‌تر شدن اطلاعات و عدم استفاده از کاغذ برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا ازجمله فواید استفاده از نسخه الکترونیک توسط پزشکان است.

,

دریجانی با بیان اینکه در تمام مطب‌ها و درمانگاه نسخه الکترونیک جاری و ساری شده است اظهار داشت: نسخه‌نویسی الکترونیکی انتخابی است که نیاز به فرهنگ‌سازی است که نسخه الکترونیکی برای آینده کشور مفید بوده و اگر پزشکان از آن استفاده کنند بسیار مناسب‌تر خواهد بود.

,

وی با اشاره به راه‌های جلوگیری از انتقال کرونا، گفت: اگر در بیمارستان‌ها و مطب‌ها پذیرش بیماران خارج از استان یزد را نداشته باشیم می‌توانیم نسبت به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان امید داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عدم پذیرش بیماران غیربومی را یکی از راه‌های موثر در قطع زنجیره انتقال کرونا در یزد اعلام کرد.