مقایسه این دوران با دوران امام حسن (ع)، اشتباه محاسباتی مسئولان برای مذاکره است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقیه کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: شهادت امام حسن عسکری (ع) پایان دوره حضور 250 ساله معصومین در میان مردم و پس از آن آغاز دوران غیبت است که دسترسی به امام برای همگان میسر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: دوران زندگانی ائمه پس از امام رضا (ع) به گونه ای بود که به علت ظلم حاکمان زمان امامان از مردم فاصله گرفتند و این رابطه از طریق وکلای امام ادامه پیدا کرد.

,

این کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد: در آن زمان جامعه شیعی در سراسر کشورهای اسلامی پراکنده بود از این رو ارتباط میان امام و شیعیان از طریق علما و فقها برقرار شد و در حقیقت تمرینی بود برای مردم تا در دوران غیبت به ولایت فقیه برای اداره امور جامعه تکیه کنند.

,

شیخ بهایی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در جوانی و در غربت همچون پدر بزرگوار خود به شهادت رسیدند، آغاز امامت آخرین امام معصوم همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

,

وی یادآور شد: سخنان، مطالب قرآن کریم، کلمات اهل بیت (ع) و سنت که به عنوان حجت بر ما است، توسط علما و مراجع برای ما گفته شده و در اجرا نیز جانشین امام در مقام امامت، هدایت جامعه و اجرای حدود الهی ولی فقیه است که تبعیت از آن ها در واقع تبعیت از امام زمان (عج) خواهد بود.

,

استاد درس خارج فقیه کرمان بیان کرد: در مواقع ضروری و حساس اکثریت مردم با حضور در صحنه حمایت خود را از ولی فقیه نشان داده و همواره رهنمودهای ولی فقیه چراغ راه همگان در جامعه است.

,

شیخ بهایی گفت: البته جنگ روانی دشمن بسیار سنگین است و از آنجایی که از اهمیت ولایت فقیه اطلاع دارد، دست به تخریب زده و سعی در القا بی اهمیتی نقش ولایت فقیه در جامعه دارد.

,

وی ادامه داد: اگرچه در جریان شیوع ویروس کرونا، با دستور ولایت فقیه مردم نیز به دستورات ولایت فقیه جامه عمل پوشاندند، عزاداری ها را محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرده و پیاده روی اربعین را با وجود شور فراوان برگزار نکردند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: مردم نسبت به مسائل اقتصادی و مدیریت ها گله مند هستند، همان گونه که رهبر انقلاب نیز از این وضعیت گله مند بوده و از وجود فساد در دستگاه های مختلف گلایه دارند، هر جا که مبارزه ای با فساد صورت می گیرد، مردم به شدت حمایت می کنند.

,

شیخ بهایی ابراز کرد: پس از انقلاب مردم ثمره اطاعت از ولی فقیه را بارها دیده اند، هر کجا که دستور رهبری سرلوحه قرار گرفته برکات فراوانی به جامعه و مردم رسیده اند، لازم است که مسئولان باور کنند که مردم پشت رهبری هستند و باید ترس را از خود دور کنند.

,

وی افزود: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.

,

استاد درس خارج فقیه کرمان تصریح کرد: مردم ما هیچ تغییری نکرده اند، همان مردم انقلابی هستند که حضور خود را بارها در راهپیمایی ها، در مبارزه با کرونا، دفاع از حرم، جنگ تحمیلی و فتنه های متعدد نشان دادند.

,

شیخ بهایی متذکر شد: این ظلم به مردم است که مردم را با امت زمان امام حسن مجتبی (ع) مقایسه کرده و مذاکره را بر مردم تحمیل کنند، ما با همه دنیا تعامل داریم اما با کشوری که مذاکره نمی کند و تنها به دنبال امتیاز دادن است، کاری نداریم چرا که چیزی جز ذلت نیست.

,

وی در پایان با اشاره به آشکار شدن آثار ظهور امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: همه ما مامور به انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) هستیم، امید داریم اما زمان ظهور مشخص نیست.

,

انتهای پیام/

]
حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، با هدف انجام مذاکره سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.