هدیه مسموم اداره‌کل محیط زیست به تهرانی‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن خلیل‌آبادی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره آلودگی کارخانه سیمان تهران به شهردار تهران و سازمان محیط زیست استان تهران تذکر داد.

وی در این باره تصریح کرد: حدود 40 درصد از آلایندگی‌ها در تهران مربوط به صنایع آلاینده فعال در اطراف پایتخت است که در مواقع اضطراری آلودگی هوا این صنایع تعطیل می‌شوند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از صنایع آلاینده کارخانه سیمان تهران محسوب می‌شود، گفت: این کارخانه علاوه بر تولید آلودگی، منظر و طبیعت شهر را از بین می‌برد و برای جنوب تهران که از نظر آلودگی هوا نسبت به سایر مناطق تهران وضع بدتری دارد مخاطره‌آمیز است.

خلیل‌آبادی ادامه داد: متأسفانه در هفته‌های گذشته با حضور رئیس سازمان محیط زیست استان تهران و محیط زیست شهرستان ری واحد ششم کارخانه سیمان تهران که یکی از صنایع آلاینده است و از کار افتاده بود مجددا مورد بهره‌برداری قرار گرفت و حال جای سوال است که اگر 40 درصد از آلاینده شهر تهران ری و تجریش مربوط به صنایع آلاینده تهران و اطراف آن است مدیرکل محیط زیست با چه توجیهی در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا  و ویروس کرونا این هدیه مسموم را به مردم تقدیم کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به حناچی شهردار تهران وفق ماده 60 قانون برنامه سوم توسعه شهرداری تذکر می‌دهم هر چه سریعتر نسبت به تعطیلی وجولگیری از معادن شن و ماسه و سیمان در محدوده و حریم تهران اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

منبع: تسنیم

]
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از راه‌اندازی واحد ششم کارخانه سیمان تهران در آستانه فصل سرما، آلودگی هوا و ویروس کرونا گفت سازمان محیط زیست در این ایام این هدیه مسموم را به مردم تهران تقدیم کرده است.