هر چند خرید موشک از ایران ایده بسیار خوبی است، اما موشکی نخریدیم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا امروز چهارشنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورش از ایران موشک نخریده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
او در عین حال گفت که خرید موشک از ایران «ایده بسیار خوبی» به نظر می‌رسد.
,
 
,
مادوروو با اشاره به ادعاهای چند وقت پیش رئیس‌جمهور کلمبیا که ونزوئلا را به خریداری موشک از ایران متهم کرده بود او را «عروسک خیمه‌شب‌بازی» دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده خواند. 
,
 
,
رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: «رئیس‌جمهور کلمبیا در نقشی که به عنوان عروسک خیمه‌شب‌بازی سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده دارد گفت که ونزوئلا از ایران موشک خریداری کرده است و من جواب دادم که این درست نیست.»
,
 
,
وی اضافه کرد: «من گفتم که ماجرا اینطور نیست ولی ونزوئلا می‌تواند از هر کشوری که می‌خواهد سلاح بخرد. گفتم که ایده بسیار خوبی به نظر می‌رسد و چرا نخریم؟ ما در موعد مناسب این پیشنهاد را بررسی خواهیم کرد.»
,
 
,
مادورو در بخش دیگری از سخنانش گفت روابط ونزوئلا با ایران بر روابط «برادرانه عمیق» استوار است و دو کشور سابقه ۲۰ سال روابط دیپلماتیک نزدیک وهمکاری در زمینه‌های مختلف دارند.
,
 
,
اوایل شهریورماه، کلمبیا مدعی شده بود ونزوئلا قصد خرید موشک از جمهوری اسلامی ایران را دارد. مادورو روز دوم شهریورماه با لحنی کنایه‌آمیز این ادعای کلمبیا را رد کرد.
,
 
,
رئیس‌جمهور ونزوئلا در جلسه دوم شهریورماه هیأت دولت خطاب به «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع این کشور تلویحاََ گفت که چرا ایده خرید موشک از ایران به ذهن خودشان نرسیده بود.
,
 
,
وی گفت: «پادرینو، چه ایده خوبی که با ایران صحبت کنیم و ببینیم چه موشک‌های کوتاه، میان و دور بردی دارند و با توجه به روابط عالی ما با ایران، امکان [خرید] آن را بررسی کنیم».
,
 
,
رئیس‌جمهور ونزوئلا سپس برای تحقیر همتای کلمبیایی خود با لحنی طنزآمیز به وزیر دفاع خود گفت که سعی کند این نقشه را مخفی نگه دارد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
رئیس‌جمهور ونزوئلا چهارشنبه خریداری موشک از ایران را رد کرد اما گفت انجام این کار «ایده بسیار خوبی» است.