مردم با مشاهده اولین نشانه‌های کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم مشارموحد، سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور در گفت‌وگو با صبح توس گفت: در حال حاضر به توجه به اپیدمی وحشتناک و شرایط فوق بحران، هرگونه علائمی دال بر کرونا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: سرماخوردگی ساده، تهوع و استفراغ، عدم تحمل غذا، آبریزش بینی، گلودرد یا حتی یک سردرد می‌تواند نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد.

,

مشارموحد تأکید کرد: علاوه بر موارد فوق، از دست دادن حس بویایی و چشایی از علائم صد در صد کرونا است و با دیدن هرکدام از این علائم، باید به پزشک مراجعه کنند و من توصیه می‌کنم برای مراجعه به پزشک حتماً به مراکز 16 ساعته بهداشت مراجعه کنند.

,

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بیمارستان ها اگر تست فرد مثبت باشد با تماس با افراد مرتبط و نزدیک فرد از آن‌ها می‌خواهند برای انجام آزمایش کرونا مراجعه کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

,

مشارموحد تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم پس از دیدن این علائم سهل‌انگاری نکنند و در مراحل اول اگر مراجعه کنند و شناسایی شوند درمان به‌شدت راحت‌تر از زمانی است که مراحل بیماری طی شده باشد.

,

وی بیان داشت: درمان در مراحل اول ابتلا بسیار ساده است و با استراحت و استفاده از مکمل‌های غذایی، تقویت‌کننده‌ها و انواع و اقسام ویتامین و استفاده از میوه تازه و سبزی‌ها می‌توانند درمان را پیگیری کنند و استفاده از آب‌میوه‌های تازه و طبیعی بسیار توصیه می‌شود.

,

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور تأکید کرد: همچنین توصیه می‌کنیم طی روزهای اول بیماری به انواع و اقسام مولتی‌ویتامین‌ها متوسل شوند و استراحت و قرنطینه نیز در همه حال باید رعایت شود.

,

مشارموحد گفت: دور بودن از دیگر اعضای خانواده و همکاران نیز باید اولویت فرد مبتلا باشد و بدانند کوچک‌ترین علامتی می‌تواند نشانه کرونا باشند و پس از بروز این نشانه‌ها از حضور در اجتماع خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
مشار موحد با بیان اینکه در شرایط حاد کنونی هرگونه علائمی دال بر کرونا است، گفت: کوچک‌ترین نشانه‌ای می‌تواند خبر از ابتلا به کرونا داشته باشد و مردم با مشاهده اولین نشانه‌های بیماری کرونا به مراکز درمانی مراجعه کنند.