گرانفروشی مرغ به روش جدید در زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان در مورد توزیع مرغ در استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر نیز مرغ به اندازه کافی در بازار زنجان توزیع نمی‌شود و مسئولان نیز از این موضوع اطلاع دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه قطعه بندی مرغ به وفور در بازار وجود دارد افزود: چون قیمت قطعه بندی بسیار بالا است و مرغداری‌ها از این روش استفاده می‌کنند و مرغ را با چندین برابر قیمت به روش قطعه بندی وارد بازار می‌کنند.

,

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان تاکید کرد: در حال حاضر مرغ گرم به صورت قطعه بندی وجود دارد اما مرغ بسته بندی در بازار موجود نیست.

,

وی با تاکید براینکه این موضوع یک موضوع پیچیده‌ای نیست خاطر نشان کرد: مرغداریها موظف هستند مرغ را با قیمت 20 هزار تومان وارد بازار کنند اما چون برای قطعه بندی قیمت تعیین نشده و قیمت قطعه بندی بالاتر از 40 هزار تومان است پس این روش سود بیشتری برای آنها دارد.

,

گرانفروشی در پرکردن کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی

,

امیری در ادامه با اشاره به تخلفات گرانفروشی کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونایی در استان زنجان بیان کرد: قیمت مصوب پر کردن کپسول‌های اکسیژن12 تا 13 هزار تومان تعیین شده اما این قیمت در زنجان رعایت نمی‌شود.

,

وی با بیان اینکه کپسول‌های اکسیژن بیماران کرونایی در حال حاضر به قیمت 19 هزار تومان پر می‌شود بیان کرد: در این راستا گرانفروشی اتفاق می‌افتد و این موضوع را به مسئولان استانی گزارش دادیم تا رسیدگی لازم صورت بگیرد.

,

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان در ادامه با اشاره به مشکلات گرانفروشی در سطح استان زنجان ابراز کرد: متاسفانه گرانفروشی توسط برخی از مغازه‌ها اتفاق می‌افتد و تعداد بازرسان نیز کم بوده این امر رسیدگی به تخلفات را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی خاطر نشان کرد: برخی‌ها از نوسانات بازار سوء استفاده می‌کنند و مردم برای جلوگیری از این تخلفات قیمت‌ کالاها را از روی قیمت درج شده خریداری کنند.

,

امیری با تاکید براینکه فروش کالا بالاتر از قیمت درج شده روی کالا تخلف محسوب می‌شود عنوان کرد: قیمت حدود 140 قلم کالای پرمصرف نیز در نرم افزار آپ منتشر شده و مردم می‌توانند قیمتهای بروز را در این نرم افزار مشاهده کنند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: 95 درصد قیمت‌ کالاها بالاتر از قیمت‌های ارائه شده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که گزارش این موضوع نیز به مسئولان استانی ابلاغ شده است.

,

انتهای پیام/

]
امیری رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به کمبود مرغ در بازار زنجان گفت: در حال حاضر مرغ گرم بسته بندی شده در بازار وجود ندارد و توزیع مرغ به صورت قطعه بندی و وفور وارد بازار می‌شود.