تشریح علل ورود خودرو به بورس/ قیمت از حاشیه بازار ۷۰ درصد پایین تر خواهد آمد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جدی در گفتگو با مرصاد ، اظهار داشت: در حوزه خودرو باید به سمتی حرکت کنیم که رقابت واقعی ایجاد و خودرو از حالت انحصاری خارج شود سپس آزاد سازی قیمت ها انجام شود البته  در هر صنعت و تولید باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر که در صنعت خودرو وضعیت انحصاری وجود دارد و رقابت، واقعی نیست همچنان بحث قیمت‌گذاری در شورای رقابت باید باقی بماند اما اصلاحی باید انجام شود.

جدی گفت: به پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن قرار است قیمت پایه ای در بورس به عنوان قیمت‌گذاری که در شورای رقابت انجام می شود اعلام شود.

وی عنوان کرد: ممکن است قیمت فروش در بورس ۲۰ درصد از قیمت پایه هم بالاتر رود اما از قیمت حاشیه بازار حدود ۷۰ درصد پایین‌تر می‌آید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علت عرضه در بورس این است که قیمت های موجود در حاشیه بازار شکسته شود، تقاضاهای کاذب حذف و تقاضای واقعی در بحث خودرو وارد خواهد شد زیرا اکنون تقاضای کاذب زیاد است و عده ای می خواهند خودرو را از ایران خودرو بخرند و در بازار با ۷۰ درصد بالاتر بفروشند.

جدی تصریح کرد: تا زمانی که قیمت‌ها واقعی نشود این تقاضای کاذب وجود دارد بر همین مبنا  درصدد  عرضه در بورس هستیم زیرا وقتی قیمتها در بورس عرضه شود ممکن است از قیمت پایه که توسط شورای رقابت تعیین می شود ۲۰ درصد هم بیشتر شود اما از قیمت حاشیه بازار ۷۰ درصد پایین‌تر خواهد آمد.

وی افزود: این سبب مدیریت تقاضا، حذف تقاضای کاذب و عرضه شفاف خواهد شد همچنین انگیزه‌ای برای افزایش عرضه از سوی خودروسازان ایجاد می‌ کند.

جدی خاطرنشان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که قیمت‌ها واقعی شود و رفته رفته  آزادسازی قیمت ها عملی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
علی جدی, عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی علل ورود خودرو به بورس را تشریح کرد.