1600 بیمار کلیوی در استان زنجان از چرخه دیالیز خارج شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا طهماسبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا شرایط را در وضعیت خاصی قرار داده است اظهار کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا دانشگاه علوم پزشکی همه بیماران دیالیزی بیمارستان ولیعصر(عج) را با 25 تخت دیالیز به بخش دیالیز انجمن کلیوی منتقل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با تاکید براینکه این موضوع فرصتی برای دانشگاه علوم پزشکی برای کاستن بار درمانی بیماران دیالیزی مخصوصا برای بیمارستان ولیعصر(عج) زنجان بود تصریح کرد: با این اتفاق بیماران دیالیزی به یک بخش آرام و با خدمات بسیار مناسب منتقل شدند.

,

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه انجمن کلیوی استان در بخش دیالیز و هم پیوند بیماران کلیوی با حساسیت بیشتری وارد شده است ابراز کرد: بعد از شیوع بیماری کرونا خدمات درمانی و معیشتی ارائه شده برای بیماران کلیوی با حساسیت بیشتری انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه بیماران دیالیزی بیشتر در معرض آسیب کرونا هستند و به دلیل استفاده از داروهای خاص سیستم ایمنی بدن آنها پایین‌تر است ابراز کرد: شرایطی که در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا ایجاد شده کار را برای ما در خدمات رسانی به بیماران سنگین‌تر کرده است.

,

طهماسبی با اشاره به اینکه به دلیل حساسیت موضوع از نیروهای متخصص استفاده می‌کنیم بیان کرد: برای افزایش کمک‌های مردمی نیز اقدامات لازم انجام شده و در تلاش هستیم خدمات ارائه شده برای بیماران کلیوی مطلوب باشد.

,

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نزدیک به 2 هزار پرونده کلیوی در بخش امور بیماران تشکیل شده است گفت: تنها انجمن کلیوی در کشور هستیم که پرونده‌های مراقبتی داریم و تلاش کردیم بیماران واجد شرایط پیوند را نیز با معرفی به پزشکان معالج از چرخه دیالیز خارج کنیم.

,

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه از 2 هزار پرونده نزدیک به یک هزار و 600 بیمار را از چرخه دیالیز خارج کرده و به زندگی سالم برگرداندیم افزود: 400 بیمار دیالیزی در بیمارستان بهمن و مرکز شفای بیماران انجمن کلیوی زنجان و همچنین در 6 مرکز شهرستانی تحت درمان دیالیز قرار دارند.

,

وی با تاکید براینکه خدماتی که در زنجان برای بیماران کلیوی ارائه می‌شود در سطح شهرستان‌ها نیز وجود دارد افزود: بیماران کلیوی شهرستانها نیز از خدمات انجمن بی‌بهره نیستند.

,

طهماسبی در ادامه به برخی از برنامه‌های هفته ملی بیماری‌های کلیوی اشاره کرد و  گفت: بازارچه همدلی را هر ساله در این هفته در مراکز فرهنگی با همکاری شهرداری برگزار می‌کردیم که امسال به دلیل شیوه بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه شعار هفته ملی بیماران کلیوی امسال کرونا فرصتی برای همدلی با بیماران کلیوی تعیین شده است افزود: بیشترین هدف ما امسال ارائه خدمات درمانی و معیشتی برای بیماران کلیوی است که ما در تلاش هستیم بیماران به غیر از درد بیماری درد اجتماعی نداشته باشند.

,

رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با تاکید براینکه بیشتر عامل بیماری کلیوی، دیابت و فشار خون است و اگر مراقب این مسئله نباشیم با شیوع  بیماریهای کلیوی مواجه خواهیم بود بیان کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی و با نصب بنر در سطح شهر جهت جلوگیری از مبتلا شدن افراد به بیماری کلیوی انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
طهماسبی رئیس انجمن کلیوی استان زنجان با بیان اینکه 2 هزار پرونده کلیوی در بخش امور بیماران تشکیل شده است گفت: از این تعداد یک هزار و 600 بیمار کلیوی از چرخه دیالیز خارج شدند.