با نظامیان آمریکا، حاکمیت عراق از دست رفته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «فاضل جابر» نماینده ائتلاف الفتح عراق تأکید کرد که باید به حضور نظامیان تروریست آمریکایی در خاک این کشور پایان داده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جابر به پایگاه خبری المعلومه گفت که «حاکمیت ملی [عراق] در سایه حضور نیروهای آمریکایی و به رسمیت نشناختن تصمیم ملت، از دست رفته است.».
,
 
,
تروریستهای آمریکایی دی ماه ۱۳۹۸، در جریان حمله هوایی به فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق را به شهادت رساندند.
,
 
,
پارلمان عراق پس از شهادت سلیمانی و المهندس، با اکثریت آراء، خراج نیروهای خارجی بالاخص عناصر آمریکایی را تصویب کرد، ولی به خاطر اعمال فشار واشنگتن و عناصر داخلی وابسته به این کشور در عراق، این مصوبه اجرایی نشده است.
,
 
,
جابر با بیان اینکه با حضور نظامیان آمریکا، هیچ کس نباید از حاکمیت عراق، سخن بگوید، خاطر نشان کرد، هر کشوری که در آن پایگاههای نظامی [خارجی] داشته باشد و حریم هوایی آن، برای یک کشور خاص، آزاد باشد، یقینا حاکمیت خود را از دست داده است.
,
 
,
وی تأکید کرد که این مسئله درباره حضور آمریکا در عراق صدق می‌کند و سفارت آمریکا نیز که بزرگترین سفارت در جان به شمار می‌رود، از نظر عرف دیپلماتیک یک مسئله عجیب است.
,
 
,
این نماینده الفتح گفت که باید تعداد عناصر حاضر در سفارت آمریکا کاهش پیدا کند و از دولت و فراکسیونهای سیاسی عراق خواست که با فعالیت جدی، آمریکاییها را مجبور کنند که تا آخرین سرباز خود را از عراق خارج کنند.
,
 
,
جابر در پایان خاطر نشان کرد، این مسئله، اجرای مطالبات ملت عراق است که نمایندگان آنان، این مصوبه را تصویب کردند
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: فارس
]
نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق تأکید کرد نظامیان تروریست آمریکایی باید هر چه سریع‌تر از خاک عراق خارج شوند.