توجه به آمایش سرزمینی در بودجه ۱۴۰۰
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، عادل نجف‌زاده، نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشکل بودجه‌ریزی در کشور ما، مشکل زیرساختی است و لازمه حل این مشکل این است که یک سری اصلاحات جدی و اساسی در نحوه بودجه‌ریزی کشور و در ساختار برنامه و بودجه داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, عادل نجف‌زاده,

وی افزود: همچنین علت کمبود ریزبودجه و کم آوردن بودجه به عدم توجه به مقوله آمایش سرزمین‌های استانی بازمی‌گردد. تا زمانی‌که اولویت‌ها و مزیت‌های نسبی استان‌ها و شهرستان‎‌ها به شکل یک مأموریت بودجه‌ای مورد توجه قرار نگیرد و در کنار آن به اسناد بالادستی مبنی بر ایجاد اشتغال اهمیت داده نشود، قطعاً مسیر بودجه‌ریزی در کشور به سرانجام معین نخواهد رسید.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم اصلاح ساختار بودجه‌ریزی را دنبال می‌کند و از روز گذشته در صحن علنی مجلس بحث در این خصوص شروع شده است.

,

نجف‌زاده یادآور شد: بودجه ۱۴۰۰ باید واقع‌بینانه باشد و ضروری است که پروژه‌های کشور براساس اولویت‌بندی برخط شوند و در نهایت طبق اولویت آمایش سرزمینی به بودجه‌ها نقش عملیاتی داده شود و نیز پروژه‌ها را براساس اولویت‌های ملی و منطقه‌ای و استانی تقسیم‌بندی کنیم.

,

وی تأکید کرد: آنچه که امروز به آن نیاز داریم، ایجاد زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی ظرفیت‌های کشور است؛ لذا هرچقدر بودجه‌ریزی به سمت تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای کشور حرکت کند، قطعاً بودجه‌ریزی در جهت و معیار معین تعریف‌شده پیش خواهد رفت.

,

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که متأسفانه بسیاری از پروژه‌های ملی با ضعف بودجه روبه‌رو هست، گفت: پروژه‌های وجود دارند که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند، اما از طریق لابی‌گری به این پروژ‌ها منابع مالی تخصیص داده می‌شود؛ بنابراین هم مجلس و هم دولت باید واقع‌بینانه پروژه‌هایی را تعریف کنند که مفاهیم اقتصادی، معیشت مردم و فضای کسب و کار در آن لحاظ شده باشد.

,

انتهای پیام

]
نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به آمایش سرزمینی توجه جدی شود.