تولید چای ترش برای اولین بار در مرودشت آغاز شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرویس اقتصادی شیرازه، عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی کم آب بر در اردیبهشت انجام و در نیمه آبان ماه نیز برداشت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرویس اقتصادی , شیرازه, شیرازه, ، عزیز رحیمی , مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت , اظهار کرد: کشت این گیاه دارویی کم آب بر در اردیبهشت انجام و در نیمه آبان ماه نیز برداشت شده است.,
 
,
وی با بیان اینکه این محصول هم به صورت بذری و هم به صورت چای ترش برداشت می شود، تصریح کرد: چای ترش قابلیت فرآوری زیادی به‌صورت استفاده در سالاد، ترشی، مربا و مخلوط‌های دمنوشی دارد.
,
 
,
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  آبیاری کم و سودآوری  زیاد از مزایای کشت چای ترش عنوان و خاطر نشان کرد:این گیاه می تواند در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان کم آب‌بر نقش بسزایی ایفا کند.
,
 
,
رحیمی با بیان اینکه  چای ترش نسبت به سایر گیاهان دارویی معطر، مقاومت بیشتری نسبت به شوری آب و خاک دارد، کشت این گیاه را برای مناطق با حاصلخیزی کمتر و با آب کمتر مناسب‌ دانست.
,
 
,
وی با استناد به یافته های تحقیقاتی افزود: چای ترش سرشار از آهن، مس، اسید سیتریک، آنتوسیانین، فلاونوئیدها و ویتامین c و در رفع بسیاری از بیمارهای و در نتیجه افزایش طول عمر می شود.
,
 
,
چای ترش یا چای مکی یک محصول وارداتی است که بیشتر از کشور عربستان وارد ایران می‌شود که طی سال‌های اخیرا کشت آن در برخی نقاط کشور گسترش یافته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برداشت ۵۰۰ کیلوگرم چای ترش یا چای مکی از نیم هکتار مزرعه چای ترش در حومه این شهرستان خبر داد.