غذا دادن به پرندگان سنتی که از مادربزرگ ها سرچشمه می گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ مردمان الوند نشین نیز در زمستان های سرد که در تن پوش های گرم خود هستند پرندگان و گنجشک هایی را می بینند که روی شاخه خشک درختان نشسته و با چشمان ریزشان به آنها نگاه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

دانه برمی چیند اما نه دانه ای نمی بیند فقط برای اینکه احساس خوردن و دانه برچیدن را بر دل کوچکش تداعی کند به زمین نوک می زند و همه ما آن را می شناسیم این همان پرنده ای است که به وقت بهار با آواز خوانی اش از خواب بیدارمان می کند و حالا به پاس آواز دلنشین اش کمی دانه مهمانش می کنیم.

,

گنجشک ها در همدان به امید ارزنی به زمین نوک می زنند تا شاید تحفه ای پیدا کنند اما مردم این شهر زیبا زیستن را خوب آموخته اند و در زمستانه ها و هوای سرد خرده های نان و باقی مانده غذاهای خود را پشت پنجره ها قرار می دهند و به تماشای گنجشک های زیبا می نشینند.

,

به گفته کارشناسان محیط زیست در زمستان برای پرندگان غذاهای انرژی زا بگذاریم.

,

خرده های پیه یا دنبه، گوشت چربی دار یا کره بادام زمینی گزینه خوبی هستند. چربی بیشترین میزان انرژی را برای پرندگان زمستانی تأمین می کند.

,

بدون انرژی کافی برای حرکت هم بسیاری از پرندگان آوازه خوان قادر نخواهند بود یک شب سرد زمستانی را به صبح برسانند.

,

گفتنی است در این سال ها که آلودگی هوا، گسترش شهرها و تخریب زیستگاه های طبیعی باعث ایجاد مشکلات فراوان برای پرندگان شهرها شده اما شهرنشینان این گنجینه های طبیعی را فراموش نکرده اند و با ساخت لانه هایی از خارو خاشاک یا قراردادن ظرف های آب در تراس های واحدهای آپارتمانی این پرندگان کوچک را فراموش نکرده اند و به آنها کمک می کنند.

,

هادی رجبی یکی از شهروندان همدانی که در تراس خود یاکریم را دارد به خبرنگار ما گفت: با آنکه واحدهای امروز بسیار کوچک هستند و معمولا از تراس ها استفاده زیادی می شود اما ماههاست که خانواده ام درب آن را قفل کرده اند و کسی رفت و آمد نمی کند چرا که پرنده یاکریم درتراس ما لانه ای مهیا کرده و تخم گذاشته است که ترجیح می دهیم تا رفتن او از این مکان ترددی به تراس نداشته باشیم .

,

انتهای پیام/

]
غذا دادن به پرندگان در پشت پنجره اتاق ها و پشت بام و حیاط خانه در هوای سرد یکی از سنت هایی که از دیرباز در تمام شهرها و به خصوص شهرهای سردسیری وجود دارد.