اجرای پروژه تحقیقی اثرات فراوری کاه با گاز آمونیاک بر عملکرد گوساله‌های پرواری در داودآباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر شمس الهی، رئیس اداره ترویج شهرستان اراک در گفتگو با دیارآفتاب؛ از اجرای فاز دوم پروژه تحقیقی- ترویجی اثرات فراوری کاه با آمونیاک بدون آب(گاز آمونیاک) بر عملکرد گوساله‌های پرواری در استان مرکزی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

, ,

میرشمس الهی اظهار کرد: این طرح با هدف افزایش قابلیت هضم کاه و دیگر فراورده‌های فرعی کشاورزی برای دام و توسعه مصرف نیتروژن غیر پروتئینی در تغذیه دام  که می‌تواند به کاهش قیمت تمام‌شده جیره و اقتصادی‌تر شدن تولید گوشت قرمز منجر گردد.

,

وی ادامه داد: این طرح در یک واحد پرواربندی در منطقه اراک شهر داودآباد آغازشده است.

,

رئیس اداره ترویج شهرستان اراک گفت: در این پروژه، کاه با استفاده از گاز آمونیاک مورد برآوردی قرار می‌گیرد که موجب افزایش ۱۵-۲۰ درصدی قابلیت هضم و افزایش دو تا سه برابری پروتئین خام آن می‌شود.

,

شهر داودآباد با هفت هزار نفر جمعیت در ۳۲ کیلومتری شمال شرقی اراک واقع‌شده و با دار بودن بیش از ۱۵ هزار رأس دام سنگین و ۱۰۰ هزار رأس دام سبک یکی از قطب‌های مهم دامپروری در استان مرکزی محسوب می شود.

, .,

انتهای پیام/

]
میر شمس الهی، از اجرای فاز دوم پروژه تحقیقی- ترویجی اثرات فراوری کاه با آمونیاک بدون آب(گاز آمونیاک) بر عملکرد گوساله‌های پرواری در استان مرکزی خبر داد.