بهره‌برداری از سد مراش تا پایان سال 1402 در استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه سد مراش فعال بوده و در حال حاضر نیز 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال 88 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه در سال 1402 به پایان می‌رسد تصریح کرد: از ابتدای اجرای این پروژه تا به امروز یک هزار و 889 میلیارد ریال هزینه شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را 4 هزار و 625 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: امسال از این میزان 127 میلیارد ریال به این پروژه اختصاص یافته است.

,

وی با بیان اینکه بعد از تکمیل سد مراش آبرسانی به 122 روستا آغاز می‌شود عنوان کرد: با تکمیل این سد بخش زیادی از مشکلات آب شرب منطقه برطرف می‌شود.

,

افشاری با بیان اینکه مطالعات آب رسانی به 122 روستا انجام شده است افزود: برای اجرای خط انتقال آب به این روستاها نیز یک هزارو 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

,

وی با تاکید براینکه با توجه به مطالعات آبرسانی همه شرایط از جمله کوهستانی بودن منطقه و سایر شرایط در طراحی خطوط انتقال آب لحاظ شده است بیان کرد: تامین آب مورد نیاز صنایع مستقر در منطقه نیز از سد مراش تامین می‌شود.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت آب منطقه ای زنجان خاطرنشان کرد: پروژه‌های سد مشمپا با 37 درصد، سد بلوبین 62.5 درصد و سد مراش 62 درصد پیشرفت فیزیکی دردست اجرا است.//ع

,

انتهای پیام/

]
افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد مراش گفت: بهره برداری از سد مراش تا پایان سال 1402 طول می‌کشد.