زنجان، نیازمند ۷۰۰۰ تخت قرنطینه برای کنترل کووید ۱۹
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد کرونای استان زنجان، با اشاره به اجرای این طرح در زنجان،اظهار کرد: اگر از ظرفیت‌ها درست استفاده شده و همه پای کار باشند، این طرح به خوبی اجرایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
صائینی ادامه داد: وظیفه قرارگاه کرونا عملیاتی بوده و نباید مصوبه محور باشد چرا که ستاد استانی می‌تواند مصوبات را اجرایی کند.
,
 
,
وی فائق آمدن و کنترل بیماری کووید۱۹ را از اهداف طرح شهید قاسم سلیمانی عنوان و خاطرنشان کرد: هفت راهبرد برای این طرح پیش‌بینی شده است که باید در استان عملیاتی شود.
,
 
,
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از پای کاربودن سپاه استان و شخص فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برای اجرای این طرح خبرداد و گفت: تست‌های سریع در استان پیش‌بینی شده است که نیازمند تیم مراقبت بیشتری است.
,
 
,
صائینی از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.
,
 
,
وی از تعیین مسئول هر خانواده در سطح استان از سوی دانشگاه علوم پزشکی و سپاه استان خبرداد و افزود: همه کسری‌های موجود و کمبود خدمات جامع سلامت مطرح شده است.
,
 
,
این مسئول بیان کرد: مناطق حاشیه شهرها در قالب طرح تحول سلامت در حال حاضر وضعیت مطلوبی دارند و تست‌های سریع در استان انجام می‌شود.
,
 
,
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برضرورت قرنطینه معکوس سالمندان در استان زنجان تاکید و خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در زنجان سالمندان هستند.
,
 
,
صائینی با بیان اینکه نباید بسیج را در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی تنها گذاشت و باید دستگاه‌های اجرایی کمک کنند، بیان داشت: جمعیت هلال احمر باید به گروه‌های نظارت استان اضافه شوند تا در سه ماه به اهداف تعیین شده برسیم.
,
 
,
مسیح‌الله سلطانی مدیرکل امور اجتماعی استانداری زنجاننیز در ادامه این جلسه  با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در استان زنجان،اظهارداشت: این قرارگاه در همه شهرستان‌های استان زنجان تشکیل شده است.
,
 
,
مسیح‌الله سلطانی برضرورت پیگیری مصوبات قرارگاه عملیاتی کرونا تاکید کرد و گفت: در صورت عدم اجرایی شدن مصوبات تذکرات لازم به دستگاه‌های اجرایی ارائه می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه در دستگاه‌های عضو باید این قرارگاه تشکیل و تیم‌های بازرسی فعال باشند، افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی به صورت محله‌محور و خانواده محور در استان زنجان آغاز شده است.
,
 
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آماده سازی یک هزار و ۳۰۰ تخت نقاهتگاهی خبرداد و گفت: باید ۷ هزار تخت برای سالم ماندن سایر افراد خانواده برای قرنطینه در استان پیش‌بینی شود.